• Subcribe to Our RSS Feed

כתיבה שיווקית באינטרנט

הרגלי הקריאה באינטרנט

התייחסות הגולשים לטקסטים באינטרנט שונה לחלוטין מאופן ההתייחסות לטקסטים מודפסים.

תוצאות מחקרי תנועות עיניים מצביעות על כך שלמעלה מ-80% מהגולשים מסתפקים ברפרוף או בסריקה מהירה של הטקסט תוך התמקדות בכותרות, מילים ואלמנטים עיצובים שמעניינים אותם. לעיתים רחוקות יקראו הגולשים את הטקסט בקפדנות וביסודיות.

כתיבה שיווקית יעילה לוקחת בחשבון את סף הסבלנות הנמוך של הגולש, ומאפשרת לו להבין בקלות ובמהירות שהגיע למקום הנכון.

כללי הכתיבה השיווקית באינטרנט

החל מהשלב שבו הגולש הגיע לאתר, יש ברשותך מספר שניות מועט על מנת למשוך את תשומת ליבו.

תכנון יסודי וקפדני, שמירה על כללי כתיבה נכונים, העברת מסרים קצרים וברורים ומתן תשובות מספקות לשאלות הגולשים – חיוניים להפיכתם ללקוחות בפועל.

שמונה כללי הזהב לכתיבה שיווקית יעילה:

• שילוב המסרים העיקריים בשתי הפסקאות הראשונות.
• כתיבה קולחת ממוקדת וברורה שתמשוך את העין ותייצר אמון.
• הוספת כותרות ותת כותרות קצרות ומסקרנות שיגרו את הגולש להמשיך לקרוא.
• חלוקת הטקסטים לתת סעיפים שיאפשרו לגולש לסרוק את הטקסט באופן נוח ומהיר.
• הבלטת מילות/ביטויי מפתח שיקלו על העברת המסרים המתאימים לגולש.
• כתיבת תוכן פעיל שידחוף ויניע את הגולש לביצוע הפעולה הרצויה.
• שימוש במונחים ותכנים שיסווגו אותך כמקצועי ומומחה בתחומך.
• התאמת התכנים לדרישות מנועי החיפוש.

באיזה שפה וסגנון לכתוב?

באיזו שפה נפנה לגולשים – גבוהה ורשמית? קלילה ואישית? האם היא מתאימה לקהל היעד? האם היא עולה בקנה אחד עם תדמית החברה? האם היא תגרום ללקוח ליצור קשר או לבצע רכישה?

התשובה לשאלה זו תלויה במידה רבה בזהות קהל המטרה.

זיהוי קהל המטרה הרלוונטי, תוך שימוש בסגנון ובשפה המתאימים לו, ומתן מענה ממוקד לשאלותיו ורצונותיו – יאפשרו לקרב את הלקוחות הפוטנציאלים אל השירות או המוצר ולנתבם לביצוע רכישה ו/או יצירת קשר.

הערה: יש להקפיד שהסגנון והשפה יעמדו בקו ישר עם אופי המותג.

לסיכום

כתיבה שיווקית אפקטיבית באינטרנט, משלבת באופן הרמוני בין מתן מענה אופטימאלי לצרכי קהל היעד ובין דרישות מנועי החיפוש. קיום שני התנאים הללו חיוני להגדלת תנועת הגולשים לאתר והנעתם לביצוע הפעולה הרצויה מבחינתנו.

לחצו לקריאה נוספת אודות שיפור יחס ההמרה-CRO.