• Subcribe to Our RSS Feed

ניהול מוניטין רשתי

מהו ניהול מוניטין רשתי

ניהול מוניטין רשתי (ORM) מתייחס לניהול המוניטין הארגוני ו/או האישי הקיים ברשת האינטרנט ומהווה חלק אינטגראלי מהאסטרטגיה השיווקית. מדובר בתהליך ארוך ומתמשך, שמשלב טכניקות אופטימיזציה ופעולות שיווק ממוקדות, ונועד לשפר את הנוכחות החיובית ברשת תוך דחיקת אזכורים שליליים ממנועי החיפוש.

בעיית האזכורים השליליים

ככל שאדם, עסק או ארגון מוכר ומצליח יותר, כך גדלה רמת הפגיעות שלו והסכנה הפוטנציאלית הנשקפים לו ברשת האינטרנט, בה רמת ההגנה והאיפוק שמגלים הגולשים יורדת פלאים.

הפגיעה יכולה להיווצר על ידי מתחרה עסקי מתוסכל או לקוח בעייתי, שמפרסמים מאמר שלילי או משאירים השמצה אנונימית בפורום או כתבה רלוונטיים שמגיעים למקום גבוה בתוצאות החיפוש ופוגעים באופן קשה ביותר בפעילות עסקית או במותג שנבנו בעמל רב.

אזכורים שליליים-מה ניתן לעשות?

פנייה לבעל האתר

הדרך הטובה והמהירה ביותר היא לפנות לבעל האתר ולבקש בנימוס להסיר את ההכפשה. עם זאת, יש לקחת בחשבון שגוגל בדרך כלל "זוכר" גם דפים שנמחקו, לתקופה ממושכת ולכן חשוב להיאזר בסבלנות.

פנייה לסעד משפטי

דרך נוספת היא להפעיל לחץ משפטי על בעל האתר שיגרום לו להסיר את האזכור השלילי. עם זאת, יש לקחת בחשבון שתקדימים משפטיים בעבר לא היטיבו עם הנפגעים.

פנייה לגוגל

למרבה הצער גם פנייה ישירה לגוגל, בבקשה להסיר את ההכפשה, לא תיענה בחיוב כפי שהבהיר מאט קאטס (גוגל), בפוסט שכתב במרץ 2009, אלא אם כן מדובר בהוראה מפורשת של בית המשפט.

שימוש באופטימיזציה שלילית

יש המשתמשים באופטימיזציה שלילית (Negative SEO), שהיא למעשה מניפולציה רשתית הפוכה המופעלת על אלגוריתם החיפוש במטרה לפגוע ברלוונטיות של דף או אתר בעיניי מנוע החיפוש. יש הגיון מאחורי שיטה זו אולם היא דורשת ידע רב ויכולות שונות שלא זה המקום לפרטם.

קידום תכנים חיוביים

דרך טובה שאנו ממליצים עליה, מכוונת להעלאת הרלוונטיות של תכנים חיוביים, וקידומם תחת ביטויי המפתח הרלוונטיים "בעיניי" אלגוריתם החיפוש. מטרת שיטה זו היא לדחוק את האזכורים השליליים לעמודים פנימיים בתוצאות החיפוש האורגניות במקביל לחיזוק הנוכחות החיובית ברשת האינטרנט.