• Subcribe to Our RSS Feed

פרסום בגוגל ובפייסבוק

מהו קמפיין פרסום בגוגל?

קמפיין פרסום ב- Google Adwords, מאפשר למקם מודעת מילים מטעם המפרסם בחלק העליון ו/או הצדדי של התוצאות האורגניות (SEO) במנוע החיפוש ו/או באתרי התוכן השונים תחת הכותרת "מודעות".

מודעת המילים, אשר הוגדרה מראש ע"י יוצר הקמפיין, מופיעה בתגובה לשאילתה ספציפית (ביטוי או מילת חיפוש) שהקליד הגולש בתיבת החיפוש.

מהו פרסום לפי קליק (PPC)?

PPC) Pay Per Click), הנו מודל פרסומי המבוסס על תשלום בעבור כל הקלקה שביצע גולש על מודעת המילים. כלומר, המפרסם אינו משלם עבור החשיפה שקיבל במנוע החיפוש, אלא רק בעבור הקלקות שבוצעו ע"י הגולשים בפועל והובילו את הגולשים אל דף נחיתה שהוגדר מראש ע"י המפרסם.

כיצד נקבע מיקום המודעה?

מיקום מודעה, ביחס למודעות ממומנות אחרות בתוצאות החיפוש, נקבע לפי העלות המקסימאלית לקליק (אותה מציע המפרסם) וציון האיכות של המודעה.

כיצד נקבע ציון האיכות?

ציון האיכות נקבע בידי גוגל תוך שקלול מספר רב של גורמים, שמטרתם למדוד את האיכות והרלוונטיות של המודעה. בין הגורמים הנ"ל ניתן למנות את הרלוונטיות של ביטוי/מילת המפתח למודעת המילים, רלוונטיות מודעת המילים לדף הנחיתה, שיעור הקליקים ועוד.

ציון איכות גבוה יותר – פירושו מיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש ועלות ממוצעת לקליק נמוכה יותר.

ניהול קמפיין ב"מדרגות"

אנו בונים את הקמפיין הממומן לאחר ניתוח קפדני של ביטויי המפתח וקמפיינים מתחרים והתאמה ממוקדת לפלח השוק הרלוונטי תוך יצירת בידול ברור ובניית קונספט ייחודי ללקוח/ה.

מערכת Google Adwords מספקת לנו כלים מתקדמים המשמשים למעקב סטטיסטי אחר ביצועי הקמפיין, בכל רגע נתון, ובכך מאפשרת לנו לבצע שינויים והתאמות בקמפיין שמטרתם לשפר את יחס ההמרה (לקריאה נוספת אודות שיפור יחס ההמרה-CRO).

קידום אורגני או קידום ממומן?

רבים שואלים אותנו מה עדיף: קידום ממומן בגוגל או קידום אורגני? התשובה לכך תלויה מאוד בצרכי הלקוח ובפרמטרים רבים נוספים שאין זה המקום לפרטם. בכל מקרה, המלצתנו היא שגם כאשר בוחרים בסלול של קידום אורגני, כדאי לשלב, לפחות בהתחלה, גם קמפיין ממומן – עד להשגת תוצאות טובות מהקידום האורגני.

מניסיוננו, במקרים רבים כדאי לשלב קידום אורגני וקמפיין ממומן יחדיו - כדי לקבל תוצאות אופטימאליות.

יתרונות מול חסרונות

יתרונות

פרסום מיידי – ניתן להעלות קמפיין פרסום תוך פרק זמן קצר ולהשיג תוצאות מיידיות.

שליטה מלאה – יוצר הקמפיין קובע כיצד תראה הפרסומת, מי ייחשף לה, מהי עלות הקמפיין וכד'.

מעקב וניתוח סטטיסטי – מערכת Google Adwords מספקת למפרסם כלים סטטיסטיים מעולים שמאפשרים לנתח את ביצועי הקמפיין בצורה מדויקת בכל עת ולשפר את יחס ההמרה בהתאם.

תשלום עבור קליק – התשלום מתבצע רק בעת לחיצה בפועל על מודעת המילים ולא בעבור החשיפה.

חסרונות

אחוז הגולשים הנכנסים – מחקרים מצביעים על כך שאחוז הגולשים שנכנסים לתוצאות האורגניות הראשונות במנועי החיפוש גבוה בהרבה מאחוז הגולשים שנכנסים למודעות הממומנות.

אמון במודעות הממומנות – מחקר נוסף מראה כי גולשים נותנים פחות אמון במודעות הממומנות. שנתפסות כפרסום שניתן בעבור תשלום ולא כאתרים שעלו באופן "טבעי"..