• Subcribe to Our RSS Feed

שיווק בתי ספר בפייסבוק

מהו קמפיין פרסום בפייסבוק

זהו קמפיין של מודעות שרצות בדף הפייסבוק של הגולשים בין אם הם גולשים בטלפון נייד ובין אם הם גולשים במחשב. במודעה מופיעה תמונה, כותרת וטקסט. מטרת המודעה היא למשוך את תשומת לבם של הגולשים ולמשוך אותם לעשות איזו שהיא פעולה שיווקית. למשל לעבור לאתר אינטרנט, לעשות לייק על דף או כתבה, לעבור לדף הרשמה בעמוד פייסבוק ועוד.

מהי הייחודיות של פרסום בפייסבוק לעומת פרסום בגוגל

פרסום בפייסבוק מגיע לכל הגולשים שמשתמשים בפייסבוק לאחר שהגדרנו אזור גאוגרפי, גיל ונתונים שונים אחרים. כלומר בניגוד לגוגל בו המודעות מופיעות בפני גולשים שכבר מחפשים תחום עניין ממוקד, בפייסבוק המודעה צדה את כל קבוצת המיקוד וכך גם גולשים שלא חיפשו משהו ספציפי יכולים להתעניין. למעשה זה כמו לפרסם בעיתון רק שכאן יותר ברור מי צופה במודעה, יש לנו גם אמצעי בקרה על פעולות של גולשים בהמשך לפרסום המודעה ותוצאות והמחיר לרוב זול בהרבה ממדיה כתובה, שלטי אוטובוסים ושלטי חוצות.

מה חשוב בפרסום בפייסבוק או מה המיומנות שלה זקוקים

תוכן וכתיבה !!! מומחיות טכנית היא לא העניין בפרסום בפייסבוק. קופירייטינג זה שם המשחק. סה"כ יש למפרסם 20 עד 25 מילים ותמונה כדי ללכוד את הגולש שלא חיפש מראש את הנושא השיווקי שאותו המפרסם מעוניין לקדם. המפרסם צריך לגרום לגולש להגיב, ללחוץ על כפתור הלייק, להיכנס לאתר אינטרנט שמשווק מוצר מסוים וכו'. לצורך כך צריך להיות קופירייטר מקצועי או חובב.

יחס בין תקציב לתוצאות

באופן כללי ניתן להגיד שהיכולת להבין את היחס בין תקציב הפרסום של קמפיין הפייסבוק לבין עסקאות ורווחים שהוא הביא היא נמוכה יותר מקמפיין מודעות בגוגל למשל. אם מטרת הקמפיין היא להעלות את מספר הלייקים של עמוד – זה פשוט לחישוב. אם מטרת הקמפיין היא למכור מוצר מסוים או שירות תוכלו כמובן לחשב את סכום הכסף שהשקעתם מול עסקאות, אבל לא תוכלו לדעת כמה עסקאות נעשו באופן עקיף על ידי כך שהגולש ראה את המודעה וחזר אליכם לאחר מכן.
בכל מקרה יחסי ההמרה בפייסבוק, באופן כללי, נמוכים בהרבה משל גוגל אבל צריך לקחת בחשבון את ההגעה לקהלי יעד רחוקים ואת ההפצה הנרחבת של המוצר או השירות.

קבוצות מיקוד

האפשרויות בפייסבוק הן מדהימות ומאפשרות להגיע לקהל יעד מאוד מדויק.

פילוח גאוגרפי

רוב גולשי הפייסבוק מגדירים את היישוב בו הם גרים. המשמעות היא שאם אתם רוצים לפרסם מועדון כושר ברחובות אתם ממקדים את המודעות רק לגולשי פייסבוק שהינם תושבי רחובות. אנחנו למשל שיווקנו בית ספר מכרמיאל וחלק מהקהל יעד שלנו היה תושבי המושבים בסביבה שמגדירים את עצמם בפייסבוק כתושבי מועצה אזורית משגב. לכן מיקדנו את הקמפיין למספר יישובים באזור כולל המועצה האזורית משגב.

תחומי עניין

תוכלו להפנות את המודעות רק לגולשי פייסבוק שהראו עניין בעמודי מוזיקה, עמודי ספורט, בעסקים, בקניות, בטכנולוגיה ועוד.

דמוגרפיה

תוכלו להפנות את המודעות רק להורים לילדים בגילאים מסוימים, נניח הורים לבני 13 עד 15, לרווקים, רווקות, נשואים, גברים שמתעניינים בגברים, מובטלים, עובדי IBM או כל חברה גדולה אחרת, בוגרי תיכון או קולג' ועוד המון אפשרויות.

מיתוג על ידי פייסבוק

שיווק בפייסבוק הוא כלי נהדר למיתוג. כל דבר שקורה בעסק או בארגון ושאתם רוצים להביא לידיעת הציבור את הנושא אתם יכולים להגדיר תקציב, קהל יעד ולשטוף את הגולשים במודעות המבליטות את הפעילות, המוצר או השירות שלכם.

דוגמא מעבודה שלנו במדרגות

כפר הנוער כנות פתח כיתת מופ"ת, כיתה למצוינות מדעית. היה חשוב שכל תושבי הסביבה יידעו על כך ולכן הגדרנו את הקמפיין לאזור השפלה סביב כנות (גדרה, אשדוד, קרית מלאכי וכו') הגדרנו את המודעה להורים, מכיוון שהורים הם אלו שרוצים שילדיהם ילמדו בכיתה מדעית והפעלנו את הקמפיין במשך חודש. במהלך החודש הגיעו לכנות פניות להרשמה לאותה כיתה דרך עמוד נחיתה ייחודי שאליו הפנינו את הקמפיין ומעבר לכך הבשורה הופצה ותושבי הסביבה יודעים היום על האפשרות הזו.