• Subcribe to Our RSS Feed

שיפור יחסי המרה (CRO)

יחסי המרה (CRO) זה לב העניין

יחסי המרה זה למעשה לב העניין. קמפיינים אינטרנטים כל אחד יכול לעשות, אפילו תיכוניסטים שעשו קורס בנושא. הקמפיין יעבור, המודעות יקבלו חשיפה, אתם תשלמו יותר או פחות, הגולשים ייכנסו לאתר או לדף נחיתה… אבל מהן התוצאות שעליהן ניתן לשים את האצבע? זו שאלת השאלות.

השקעה מול תוצאות ממשיות

כמה מוצרים קונים מכם ? כמה שירותים לוקחים מכם ? או בהקשר של החברה שלנו – כמה נרשמים יש לבית הספר שלכם ? למעשה לשרשרת האחרונה של הפעולות, שהיא רכישת השירות או הקנייה, אחראי גם במידה רבה העסק או הארגון. כלומר תוך כמה זמן חזרתם ללקוח ? איכות השירות שהוא קיבל וכו'. התפקיד של אלו שמטפלים לכם בקמפיינים הוא להביא לכם פניות ממשיות של לקוחות פוטנציאלים ביחס הגבוה והטוב ביותר לכסף שאתם משקיעים.

וזוהי השורה התחתונה: סכום הכסף שהשקעתם מול התוצאות המוחשיות.

מבט דרך עיניו של הגולש

יש כאן שני מקרים לבחון. הראשון הוא של גולש שמחפש באופן פעיל מוצר/שירות ומקרה שני הוא גולש שמשוטט באינטרנט ושייך לאיזו שהיא קבוצת מיקוד ואנחנו רוצים למכור לו מוצר/ שירות שהוא צורך באופן כללי ומבחינתנו הוא לקוח פוטנציאלי. אז…..

  1. הוא יודע מה הוא מחפש – הלקוח הפוטנציאלי שלנו הוא אב לנערה מתבגרת שלא מסתדרת במסגרת החינוכית שלה ואותו אבא חושב שמסגרת פנימייה אולי תתאים לה. הוא נכנס לגוגל (כך זה בדרך כלל) וכותב מילה רלוונטית לחיפוש שלו, נניח "פנימייה". הוא רואה מולו מודעות ממומנות וכן אתרים רלוונטים שנמצאים בדף גוגל באופן אורגני (טבעי-מבלי לפרסם מודעה). המודעה או האתר שהצליח לגרום לו ללחוץ עליו ולהמשיך הלאה עשה את העבודה הטובה ביותר מבחינת יחסי המרה, אבל, זה לא הסוף. הוא מתחיל לקרוא ולרפרף בין המילים, מבין שזה כנראה מה שהוא מחפש ואז מכניס את פרטיו לטופס יצירת קשר. בינגו – העלינו את אחוזי ההמרה של הקמפיין שלנו.
  2. הוא גולש להנאתו בפייסבוק – הלקוח הפוטנציאלי שלנו הוא אותו אבא אבל לא מחפש משהו ספציפי אלא גולש בפייסבוק. הוא מחפש כל מיני הגיגים משעשעים שכתבו חבריו, תמונות נחמדות שהעלו וכתבות מעניינות. תוך כדי שהוא גולל למטה עם העכבר הוא רואה מודעה. יכול להיות שהוא הכלל לא שם לב שהיא מודעה (שעליה כתוב sponsored) מכיוון שמספר חברים שלו עשו לייק לאותה מודעה. המודעה תופסת את עיניו מכיוון שיש בה תמונה של בני נוער משיטים מפרשית או מטפלים בבע"ח. הוא קורא את הכותרת "כפר הנוער הימי …" ומשפט שקורא לבוא ליום פתוח לבדוק התאמה לאותו כפר נוער ימי. הוא לוחץ על המודעה, מגיע לדף הנחיתה ומשאיר פרטים. בינגו – העליתם את אחוזי ההמרה אצל קהל גולשים שאפילו לא חיפש באותו רגע את השירות שאתם נותנים.

מה משפיע על יחסי המרה

איכות המודעה, איכות דף הנחיתה והקריאה לפעולה. מה זה אומר? נתייחס כאן למספר פרמטרים חשובים:

  • קופירייטינג, כתיבת תוכן – בין אם מדובר בכותרת של מודעה, בתוכן של המודעה או בדף הנחיתה, הכתיבה צריכה להיות מדליקה, מגרה, צעירה, מושכת וייחודית. הדגש הוא הוא ייחודיות מכיוון שסביב המודעה שלכם יש עוד מספר מודעות של מתחרים.
  • קריאה לפעולה – צריך ללחוץ על הגולש לפעול – ללחוץ על המודעה או להשאיר פרטים. זו המטרה. אפשר לכתוב-  "מבצע", "הנחה של 50%", "נשארו מקומות אחרונים" או אלף ואחת מניפולציות אחרות.
  • מסר מיידי – צריך להבהיר לגולש שזה מה שהוא צריך ואת זה במינימום מילים. בדפי נחיתה חשוב שהמסר הזה יעבור בשתי הפסקאות הראשונות.
  • תמונה – במודעת פייסבוק (ולא רק) התמונה היא הדבר הראשון שקופץ לעין ולכן חשוב שתהיה אטרקטיבית.

אלו היו מספר מילים על נושא יחסי המרה או באנגלית CRO