• Subcribe to Our RSS Feed

תהליך ההתאמה לקידום

כיצד מתבצע התהליך

בחלק זה של המאמר, נציג דוגמאות נבחרות, מתוך כלל רשימת התכונות אותן אנו מקפידים לשלב כסטנדרט וכחלק מתהליך בניית אתרי אינטרנט.

הגדרה נכונה של ה- Meta Tags

ה-Meta Tags מהוות מקור מידע חיוני וחשוב ביותר עבור מנועי החיפוש. אנו מספקים ללקוח/ה אפשרות לשליטה עצמאית בתגיות אלה. שימוש נכון ומושכל בהן, ובייחוד בתגיות ה-Title וה-Description, יספק למנועי החיפוש מידע רלוונטי אודות דף האינטרנט אשר ישפר את דירוגו במנועי החיפוש, ישפיע על האופן שבו הדף יוצג בתוצאות החיפוש האורגניות וביחס ישר לכך – על מספר כניסות הגולשים.

מהירות טעינת עמודי האתר

החל מתחילת 2010 הפך נושא מהירות טעינת דפי האתר לאחד הפרמטרים החשובים ביותר מבחינת גוגל כחלק מהרצון לשפר את חוויית המשתמש. ישנם עשרות פרמטרים שמשפיעים על מהירות הטעינה, אותם ניתן לשפר כחלק מבניית אתר מוכוון קידום. דוגמאות:

שימוש בזיכרון המטמון (Browser Cache

שימוש באפשרות זו מאפשרת לשמור קבצים סטאטיים בזיכרון המטמון של הדפדפן דפדפן, כגון: הגדרות דפים ותמונות. הדבר מונע טעינה חוזרת של הקבצים הנ"ל בכל ביקור באתר, הן ע"י דפדפני הגולשים והן ע"י ה-Spiders של מנועי החיפוש, ובכך מגביר משמעותית את מהירות הטעינה החל מהכניסה השנייה לאתר.

צמצום בקשות HTTP

דפי אתר אינטרנט כוללים בד"כ מרכיבים ואובייקטים שונים. כגון: קבצי תמונות, Flash,  CSSו-Java Scrips. בזמן הטעינה, הדפדפן פונה לשרת על מנת לקבל את קבצי המידע השונים. איחוד קבצי ה-CSS וקבצי הג'אווה סקריפט השונים לקובץ אחד, כמו גם שימוש בטכנולוגיית  CSS Spritesלתמונות (טכניקה שמחליפה את ה- (Image Maps – תגרום לצמצום מספר הבקשות ולאתר מהיר יותר.

כיווץ או דחיסת קבצים

שימוש בטכנולוגיית ה- Gzip לכיווץ ודחיסת קבצים מאפשרת להפחית את גודל קבצי ה-HTML, CSS, וה-Java Scrips בכ-70%. רובם המכריע של הדפדפנים המובילים בעולם תומכים כיום ב-Gzip ובמידה ולא, השרת פשוט ישלח את הקבצים ללא דחיסה.

כתיבה ב-HTML

אחד הפרמטרים הקריטיים מבחינת דירוג האתר במנועי החיפוש הוא התוכן. מנועי החיפוש אינם "קוראים" תמונות ומתמודדים עם סקריפטים ו-Flash באופן מוגבל ביותר. על מנת שתוכן האתר יהיה קריא ונגיש לסריקה ע"י מנועי החיפוש חשוב שכתיבת הטקסט תתבצע תוך שימוש ב-HTML.

יש לציין כי אין בכך לשלול לחלוטין את השימוש בטכנולוגיית Flash שיכולה לשמש כתוספת ויזואלית אטרקטיבית. עם זאת יש להתייחס ל-Flash כאל תוספת בלבד, וככזו – להשתמש בה באופן מבוקר.

בדיקה עצמית

לצפייה בגרסה הטקסטואלית של אתר, כפי שהיא נראית ע"י מנוע החיפוש, הקלידו את השורה הבאה בתיבת החיפוש של Google: כתובת האתרcache: (לדוגמא:(cache:www.misgarot.org  ולאחר מכן לחצו על הקישור "גרסה טקסטואלית" שמופיע בצד השמאלי-עליון.

שימוש לוגי בתגיות

Google אינו מסוגל להסיק אילו מדפי האתר הם ראשיים ואילו משניים לפי ההקשר או המבנה הוויזואלי של דפי האינטרנט. שימוש לוגי בתגיות מבנה ותגיות סמנטיות, כגון: תגיות כותרת (, h1, h2וכו'), יאפשר למנוע החיפוש לסרוק את האתר ביעילות רבה יותר ו"להבין" את סדר חשיבות הדפים, הכותרות והתכנים באתר – בהתאם לכוונת המפתח.

אתר אינטרנט נגיש

אנו מקפידים על פיתוח אתר נגיש לאנשים עם מוגבלות כגון: כבדי ראייה, דיסלקטים ובעלי לקויות קוגניטיביות. מדובר על בניית אתר המאפשר גישה יעילה ונוחה למידע בהתאם לתקן WCAG של ארגון   W3Cהעולמי.

מעבר לעובדה שחברת מייקרוסופט מעריכה את שיעור הגולשים הסובלות ממוגבלות בכ-25% שמהווים לכל הדעות נתח שוק לא מבוטל, הרי שמדובר במדד חשוב עבור מנועי החיפוש המצביע על כך שמדובר באתר איכותי ומקצועי ולכן ידורג גבוה יותר.

התאמה לכל המכשירים והדפדפנים

מגוון הדפדפנים הרחב המוצע לגולשים, מקשה לעיתים קרובות על מפתחי האתרים לכתוב קוד שיאפשר עבודה תקינה וזהה בכולם. הבעיות הנפוצות כוללת תקלות החל מרמת תצוגת המשתמש (GUI) דרך לינקים שבורים וכלה בהתרסקות האתר עקב חוסר התאמה לדפדפן ו/או המכשיר החכם.

אנו מייחסים מייחסים חשיבות רבה לפיתוח אתרים שיעבדו באופן תקין ואחיד בכל המכשירים והמסכים הקיימים כגון: סמארטפונים, טאבלטים, לפטופים וטאבלטים. כמו גם בדפדפנים המובילים, על שלל גרסאותיהם, כגון: Google Chrome, Mozilla FireFox, Internet Explorer.

שימו לב!

מעבר לחשיבות שגוגל מייחס להתאמת האתר לדפדפנים המובילים ולמכשירים החכמים השונים, המתבטאת כמובן בדירוג, יש להתייחס לשלושה אספקטים מרכזיים נוספים:
(1) כ-20% מהגולשים בארץ משתמשים ב-
Google Chrome ו-FireFox.
(2) ישראל היא מהמובילות בעולם בשימוש בטלפונים חכמים (סמtרטפונים) בגלישה באינטרנט.
(3) מניסיון אישי, קהל הגולשים הנ"ל, הוא לרוב בעל אוריינטציה טכנולוגית גבוהה ביחס ל-80% המשתמשים ב-
Explorer ולכן בעל נכונות רבה יותר לביצוע פעולות כלכליות באינטרנט.

מה עוד נדרש על מנת לקדם אתר?

ישנם פרמטרים רבים נוספים אליהם נדרשת התייחסות לצורך ביצוע אופטימיזציה של קוד האתר, כגון: כתיבת תכנים ידידותיים, התקנת כלי מעקב וניהול, שימוש נכון בקובץ Robots, בניית Site Map ועוד.

קבלת ייעוץ מתאים, ממקדם אתרים מקצועי, כבר בשלב הבנייה, תחסוך בעתיד שכתובי טקסט ושינוי קוד משמעותיים, תזרז את דירוג האתר בתוצאות האורגניות של Google ותקדם במהירות את מספר הכניסות האיכותיות לאתר.