• Subcribe to Our RSS Feed

קידום אתר קיים

הקדמה

בעבר בניית אתרי תדמית נחשבה לפופולרית מאוד בקרב בעלי עסקים. רבים השקיעו בפיתוח אתרי פלאש משוכללים וחשבו לתומם שלאחר העלאת האתר לשרת הסתיים התהליך. כעבור זמן קצר התברר שההשקעה הייתה לחינם כיוון שאין כניסות של גולשים לאתר.

מהו קידום אתרים אורגני

מנועי החיפוש בוחנים בקפידה כל אתר או דף שמועלים לרשת האינטרנט, באמצעות אלגוריתם מחשב  המורכב ממאות פרמטרים, במטרה לדרג את התכנים השונים בתוצאות החיפוש האורגניות ("הטבעיות").

תהליך קידום אתרים אורגני (SEO-Search Engine Optimization) הוא רצף של פעולות שנועדו להשפיע על האלגוריתם שנמצא בבסיס מנוע החיפוש – במטרה לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש וליצור תעבורת גולשים מקסימאלית.

פעולות לקידום האתר

אנליזת מילות/ביטויי מפתח

תהליך עבודת הקידום ב-Kidum-B2B מתחיל בפגישת סיעור מוחות משותפת עם הלקוח/ה במהלכה נלמד ביסודיות את הנישה בה פועל העסק, ונעלה יחדיו רעיונות למילות מפתח שלהערכתנו יניעו את הגולשים לביצוע הפעולה הרצויה לנו (לקריאה נוספת אודות שיפור יחס המרה-CRO).

לאחר מכן, יעשה שימוש בכלי ניתוח שונים לאיתור מילות המפתח הרלוונטיות ובעלות נפח החיפוש הגבוה ביותר. נקודה מעניינת לציון היא שלעיתים קרובות מגלה מחקר המילים נישות חדשות והזדמנויות שלא עלו במהלך הפגישה.

תכנון מקדים ואפיון SEO

השלב הבא בתהליך הקידום הוא ניתוח מדוקדק של מבנה האתר ובדיקת התאמתו ל-Google. עבודת ההכנה המקדימה חיונית להבנת מצב האתר, מיקומו ביחס למתחרים ובניית אסטרטגיית קידום נכונה. עבודת ההכנה כוללת: בדיקה של סטאטוס האתר ואתרי המתחרים, וותק שם המתחם (Domain), איכות מספר ומיקום העמודים שגוגל אינדקס, מספר ואיכות הקישורים לאתר, תאימות לסטנדרט W3C ורישום לממשק סטטיסטי (Google Analytics) ולכלי ניהול האתרים (Webmaster Tools).

אופטימיזציה In Site

בשלב השלישי מתבצע שדרוג של קוד המקור, שיפור התכנים, והתאמת המבנה והעיצובלמנועי החיפוש. לרוב יש צורך בשכתוב התכנים באתר על מנת להתאימם לגולשיםולמנועי החיפוש. היות והתכנים הינם הפרמטר המרכזי והעיקרי בשיפור יחס ההמרהשל האתר(CRO)  - יש להקפיד מאוד על ניסוח רהוט, מעניין ומוכוון מטרה.

הקמת פרופיל קישורים איכותי

קיימת חשיבות רבה לפיתוח אסטרטגיית בניית קישורים איכותית ורלוונטית אשר מהווה גם היום את אחד הקריטריונים החשובים ביותר בקידום אורגני. העיקרון שעומד עומדת ההנחה הוא שככל שיש יותר אתרים איכותיים שמקשרים אל אתר מסוים – סביר להניח שאותו אתר מכיל מידע בעל ערך לגולשים.

בניית קישורים מושכלת תייצב את דירוג האתר בגוגל לאורך זמן נכונה ותפחית משמעותית את הסיכוי לירידות חדות ופתאומיות בדירוג.

 מעקב סטטיסטי ושימור תוצאות

לאורך התהליך ייעשה שימוש בכלים שונים לצורך מעקב, מדידה וניתוח סטטיסטי של נתונים יקרי ערך אודות הגולשים באתר, מקורות התנועה, תפקוד עמודי התוכן ומדדים חיוניים נוספים שמטרתם לשפר את ביצועי האתר בתחומי השיווק, הקידום ויחס ההמרות.

יש חשיבות רבה בביצוע פעולות קידום ותחזוקה שוטפות על מנת להתמודד בצורה אפקטיבית מול אתרים מתחרים ושינויים באלגוריתם של מנועי החיפוש.

לסיכום

קידום אורגני אינו פעולה חד פעמית כי אם תהליך הדרגתי וארוך טווח שמטרתו "ללמד" את מנועי החיפוש אודות תכני האתר, תוך בניית קרדיט שימצב את האתר בראש ביטויי המפתח אותם בחרנו לקדם.