היכרות מעמיקה עם מערכת החינוך לצד מקצוענות בתחום השיווק הדיגיטלי
בעידן הדיגיטלי, שיווק אינטרנטי הפך לכלי העיקרי של בתי הספר בגיוס ושימור תלמידים. שיווק מסורתי, כגון מפה לאוזן או מודעות בעיתונים, מוגבל ביעילותו ובטווח ההגעה שלו – לעומת שיווק דיגיטלי שמציע פתרונות חכמים, מהירים ומדויקים יותר.
במהלך עבודתנו נתקלנו שוב ושוב במנהלי.ות בתי ספר החשים חוסר נוחות מעצם העיסוק בשיווק. לעיתים קרובות הם נוטים להתמקד אך ורק בפן החינוכי או להעביר את העיסוק בנושא לאחרים. אך המציאות מחייבת התייחסות ראויה והשקעה רבה בצד השיווקי והתדמיתי. הצלחת בית הספר תלויה בכך.
מניסיוננו, שיווק דיגיטלי אינו סותר ערכים פדגוגים. אדרבא, ביכולתו להעצים אותם. בעזרת כלים פשוטים תכנון וביצוע זהיר ומושכל, ניתן לחזק את תדמית בית הספר ולהבטיח את הצלחתו גם בשוק תחרותי. במאמר זה נציג בקצרה מספר כלים פשוטים ואפקטיביים, שיכולים לסייע לכם בשיווק בית הספר מבלי לפגוע בערכים.
פרסום בעיתונות ורדיו כרוך בהוצאות גבוהות וביכולת מוגבלת למדידת תוצאות. שיווק דיגיטלי, לעומת זאת, מאפשר התאמה אישית של המסרים, פילוח קהל היעד לפי מאפיינים מגוונים ומעקב מדויק אחר ביצועי הקמפיינים.
מדיה חברתית: פייסבוק ואינסטגרם מצוינות להצגת חוויות ואירועים מבית הספר באופן מושך, טיקטוק מאפשר פנייה יצירתית לקהל הצעיר בשפתו.
גוגל אדס: מאפשר חשיפה לקהל רלוונטי בדיוק ברגע החיפוש, ומספק תוצאות מדידות בזמן אמת.
אימייל מרקטינג: דרך יעילה לשמור על קשר עם ההורים ולבנות אמון באמצעות ניוזלטרים שוטפים.
קידום אורגני (SEO): שיפור הנראות של אתר בית הספר במנועי החיפוש לאורך זמן, תוך הפקת ערך מתמשך מהתוכן.
אתר אינטרנט: מהווה מרכז מידע זמין ומרשים להורים ולתלמידים פוטנציאליים. חשוב שיהיה מעודכן, נגיש ונעים לשימוש.
וובינרים ואירועים אונליין: מפגשי היכרות דיגיטליים וסדנאות מרחוק מאפשרים גישה נוחה להורים עסוקים או מרוחקים גיאוגרפית.
שיווק נכון מבוסס על הדגשת החוזקות של המוסד – תכניות ייחודיות, צוות מורים איכותי, הישגים לימודיים וחוויות לימוד מעשירות. יש לבטא את ערכי בית הספר באופן ברור ומשכנע, וליצור הבדל בולט לעומת המתחרים.
כדי להבטיח הצלחה, יש להגדיר מראש מטרות ויעדים ברורים – כמו הגדלת הרשמה, חשיפה תקשורתית, או חיזוק הקשר עם הקהילה. בהתאם לכך, מתכננים קמפיינים ממוקדים ומודדים את הצלחתם לאורך זמן.
מחקר בסיסי על קהל ההורים והתלמידים יעזור לפלח את המסרים ולפנות אליהם בשפה רלוונטית. חשוב להבין מהם הערכים שהם מחפשים במוסד חינוכי – יחס אישי? הישגיות? קהילה תומכת?
הבוגרים הם שגרירים טבעיים של בית הספר. פעילות קבועה מולם – דרך ניוזלטרים, פוסטים ברשתות או אירועים – מחזקת את תחושת השייכות ומגבירה את החשיפה האורגנית למוסד בקרב משפחות חדשות.
אנו מתמקדים בשיווק מוסדות חינוך, ובעלי ניסיון של יותר מ- 13 שנה בעבודה עם בתי ספר וכפרי נוער. בשנה האחרונה בלבד, עבדנו בהצלחה עם גופים מובילים כגון רשת “עתיד”, הכפר הירוק, כנות, שטיינברג, הדסה נעורים, ימין אורד, בן יקיר ועוד.
ההתמקדות הייחודית שלנו במוסדות חינוך מעניקה לנו יתרון משמעותי, שכן אנו מבינים לעומק את האתגרים וההזדמנויות הייחודיים למערכת החינוך.
עם ניסיון רב שנים במערכת החינוך, אנו מצוידים בראייה מערכתית רחבה ובהבנה של הצרכים הייחודיים של בתי הספר. המומחיות שלנו מאפשרת לנו לשים לב לפרטים הקטנים ביותר, ולעדכן את לקוחותינו בכל התפתחויות
שעשויות להשפיע על מאמצי השיווק. ההיכרות האינטימית שלנו עם עולמם של מנהלי ומנהלות בתי ספר מספקת לנו את הכלים הנחוצים להעניק מענה מותאם ומדויק.
אנו מודעים היטב למגבלות התקציביות של מוסדות חינוך, ופועלים מתוך מחויבות לניהול מושכל של התקציב השיווקי. איננו מאמינים בפרסום ראוותני או יקר שאינו משרת את מטרות בית הספר.
תחת זאת, אנו מתמקדים בפנייה ממוקדת לקהל היעד, תוך שימוש בכלים מדידים להערכת הצלחת הקמפיין. המטרה המרכזית שלנו ברורה: גיוס תלמידים בדרך האפקטיבית והמשתלמת ביותר.
צוות “מדרגות” מורכב מאנשי מקצוע מנוסים מתחומי החינוך, הפרסום והאינטרנט. אנו גאים בכך שכל שלב בתהליך מתבצע על ידינו, ללא שימוש במיקור חוץ. גישה זו מבטיחה שקיפות מלאה ואיכות בלתי מתפשרת, שכן האדם שאתם מדברים איתו ומסכמים את הפרטים הוא גם זה שיבצע את העבודה בפועל.
"לכל חינוך יש מטרה, והמטרה הזו אינה רק להעביר ידע, אלא להעניק לתלמידים את הכלים והמיומנויות לחשוב באופן ביקורתי, ליצור פתרונות ולהתמודד עם אתגרי החיים. כשאנו מלמדים, אנו לא רק משפיעים על ההווה – אנו בונים את העתיד."