לוגו מדרגות

תיכון אוולינה דה רוטשילד-תהילה, ירושלים

בית ספר בית ספר ממ"ד שש שנתי לבנות

אוולינה דה רוטשילד

תיכון אוולינה דה רוטשילד-תהילה בירושלים הוא מוסד חינוכי דתי לבנות, הנושא היסטוריה ארוכה וייחודית החל מהמחצית השנייה של המאה ה-19. בית הספר נוסד בשנת 1854 על ידי הרב אלברט כהן, בתמיכתו של ג’יימס מאיר רוטשילד (מהענף הצרפתי של משפחת רוטשילד).

בהמשך עבר בית הספר לידיו של הענף האנגלי של המשפחה והוקדש לזכרה של אוולינה דה רוטשילד, בתו של הברון ליונל דה רוטשילד, אשר הלכה לעולמה. 

חזון ומצפן חינוכי

בבית ספר אוולינה דה רוטשילד-תהילה מאמינים ביצירת בסיס רוחני לצד תפיסת עולם רחבה, ומבקשים לשלב למידה מעמיקה בתורה יחד עם פתיחות לתרבות, לאמנות ולחברה.

חזון בית הספר עומד על חמישה יסודות מרכזיים: לימוד תורה מתוך מחויבות ורלוונטיות, פיתוח זהות אישית וחוסן רגשי, טיפוח מפגשים וחיבורים בין דוריים וקהילתיים , הרחבת אופקים ומסלולי בחירה, וחיבור עמוק לארץ ישראל ולמרכזה של העיר ירושלים. עוד מודגש כי הצוות החינוכי פועל בגישה דיאלוגית ואוהבת, תוך הענקת ליווי אישי לכל תלמידה והעצמתה.

היסטוריה ותהליכי התפתחות

לאורך השנים התמודד בית הספר עם אתגרים מגוונים. בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20 הוסיף מקצועות לימוד כחשבון, היסטוריה וגאוגרפיה, בצד הקניית ערכי הדת ומלאכות יד.

בתקופת מלחמת העולם הראשונה הוחרם המבנה שבו למד, והמנהלת מיס לנדאו גורשה מן הארץ בשל אזרחותה הבריטית. לאחר המלחמה חזר המוסד לפעילות סדירה, ולאורך השנים שינה שוב את מיקומו בשל הנסיבות הביטחוניות של ירושלים.

עם הקמת מדינת ישראל, המשיך בית הספר לתפקד כמוסד חינוכי רב־שכבתי (מכיתות היסוד ועד לחטיבת הביניים והתיכון). הדגש הלימודי התרחב לתחומי מדע, שפות, אומנות, היסטוריה ומקצועות נוספים, כאשר חלקם נלמדים היום ברמה מוגברת (5 יחידות לימוד).

תהליכי הוראה חדשניים שולבו עם מרכזי למידה, מוזיאונים שיתופיים ותוכניות חברתיות להעשרת עולמן של התלמידות.

שייכות יהודית ודגש תורני

אופיו של המוסד מעוצב במידה רבה מתוך רצון לחבר בין תורת ישראל, קיום מצוות ועמל לימודי. מעבר למערכת בסיסית של מקצועות קודש מתקיימים שיעורי מחשבת ישראל, תנ”ך, והיסטוריה יהודית בשיטת הוראה להבנה, תוך דיון פתוח בשאלות הרלוונטיות לדור הצעיר.

בחזון בית הספר מודגש כי התלמידות מוזמנות להעמיק בזהותן הדתית והאישית, להתנסות בחוויית התפילה ולקבל השראה מדמויות תורניות נשיות.

חטיבת ביניים – תוכנית מרחבים

בחטיבת הביניים מציע בית הספר תוכנית “מרחבים” הכוללת בחירה בין תחומי עניין שונים: אמנות, כתיבה יוצרת, תיאטרון, מחול, קולנוע, גרפיטי וצילום.

מטרת התוכנית היא להקנות לתלמידות הזדמנות לצאת מהשיעורים הרגילים ל”פסק זמן” יצירתי, ובהדרכת צוות מקצועי הן נחשפות לטכניקות ולכלים המעשירים אותן אישית. בכל אחד מ”המרחבים” מתפתחות יכולות ביטוי אמנותיות, סקרנות ופיתוח אישי.

דוגמאות מהתוכנית:
• מרחב אמנות – התנסות בטכניקות ציור ופיסול שונות, במטרה להכיר חומרים חדישים ולפתח יצירה אישית, לצד חשיפה לעבודות של אמנים עכשוויים.
• מרחב כתיבה יוצרת – למידה והשראה מסיפורים ושירים, לצד תרגול ביטוי אישי דרך כתיבה, שיתוף והפקת חוברת טקסטים.
• מרחב תיאטרון – עבודה קבוצתית על הבמה, למידת יסודות דרמה, אימפרוביזציה והכנת הצגה או סדנה מעשית.
• מרחב מחול – למידה תנועתית מעולמות המחול המודרני, הריליס והאימפרוביזציה, עבודה עם הגוף והמרחב ככלי להבעה אישית.
• מרחב קולנוע – היכרות עם מושגי יסוד בצילום ועריכה, התנסות יצירתית ודיון על אופן תיעוד המציאות.
• מרחב גרפיטי – שליטה בשימוש בפחיות צבע וטכניקות עיצוב אותיות, פיתוח סקיצות והפיכתן לציורי קיר.
• מרחב צילום – היכרות מעמיקה עם זווית, פריים ותאורה כדרך לספר סיפור, תוך הפיכת המצלמה לכלי התבוננות פנימי וחיצוני.

מגמות לימוד בתיכון

בית הספר מציע מגוון רחב של מגמות המאפשרות לתלמידות להרחיב את תעודת הבגרות ואת ידיעותיהן בתחומי דעת שונים.

בין המגמות:
• מגמת ביולוגיה – התמקדות בתהליכי גוף האדם, תקשורת בין מערכות ביולוגיות, גנטיקה, חיידקים, נגיפים ואבולוציה, לצד עבודה מעשית במעבדה וכתיבת עבודת חקר.
• מגמת דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית באנגלית – למידה בין-תחומית וחדשנית בשפה האנגלית, פיתוח חשיבה ביקורתית, שיח גלובלי וטיפוח יכולות הבעה בעל-פה וכתיבה.
• מגמת לימודי ארץ ישראל – מבט היסטורי וגאוגרפי על הארץ, לימודי תנ”ך ומחקר ארכיאולוגי, אקטואליה וסיורים בשטח.
• מגמת מדעי החברה – חקר התנהגות בני אדם בחברה, הבנת לחץ חברתי, מנהיגות, משפחה ותרבות; הכלים שנרכשים מסייעים לפתח הבנה של העצמי והסביבה החברתית.
• מגמת ספרדית – רכישת השפה על כל גווניה התרבותיים, סרטים, מוזיקה, ספרות ומפגשים עם דוברי ספרדית בארץ ובעולם.
• מגמת פיסיקה – במרכז שוורץ-רייסמן בגבעת רם, מתמקדת במכניקה, חשמל ומגנטיות ואופטיקה, בשילוב ניסויים וציוד חדיש ללמידה בדרך של גילוי.
• מגמת תיאטרון – למידה מעמיקה של סגנונות בימתיים קלאסיים ועכשוויים, קריאת מחזות, אימון בטכניקות משחק ובימוי, עבודה קבוצתית ופרויקטים מעשיים.

בנוסף, נפתחו מגמות עירוניות על-אזוריות בשיתוף עם עיריית ירושלים, כמו לימודי אירן, מכטרוניקה, תרבות המערב, מדעי הבריאות, מדעי המחשב ועוד, המעשירים עוד יותר את אפשרויות הבחירה של התלמידות.

פעילויות העשרה, פרויקטים ותוכניות חינוכיות

מעבר ללימודים הרגילים, מתקיימות בבית הספר תוכניות חינוכיות, רגשיות וחברתיות רחבות:
• תוכנית “יחד” – נועדה לבנות חוסן אישי ורגשי, תוך שיח מעמיק ופיתוח דיאלוג פתוח.
• תוכנית חניכה – מפתחת תחושת קהילה וחיזוק קשרים בתוך בית הספר.
• מעורבות חברתית והתנדבות – במסגרת התפיסה כי האדם הוא חלק מקהילה, התלמידות מעודדות לפעול למען החברה.
• שילוב כיתות תקשורת – בבית הספר משולבות תלמידות עם צרכים תקשורתיים, מתוך אמונה בהרחבת הלב והדעת.
• “מסע ישראלי” והיכרות עם שביל ישראל – בסיורים קבועים מכיתה ח’ ועד י”א, התלמידות לומדות ונחשפות לנופיה של הארץ ברגליהן.
• שיתוף פעולה עם מוסדות תרבות והעשרה ברחבי ירושלים, בהם יד בן צבי, היכל שלמה ובית אביחי, לצורך הפקת תוכניות מיוחדות ומעוררות השראה.

פרסים והישגים לימודיים

במהלך שנות פעילותו זכה בית הספר להכרה על איכות הלמידה וההוראה בתחומים שונים. בין הדוגמאות הבולטות ניתן לציין הצלחותיהן השנתיות של התלמידות בתחום האמנות, שתוצריהן הוצגו בתערוכות ובתחרויות, וכן ההישגים במיזמי תיאטרון וכתיבה יוצרת.

הדגש על הוראה חדשנית, לצד המסורת עתיקת השנים, הביא לקידום יוזמות חינוכיות שזכו להערכה בעיר ומחוצה לה.

דבר ההנהלה

מורי ומורות בית הספר מדגישים את חשיבות היחס האישי והליווי הצמוד לכל תלמידה, במטרה לסייע לה בצמיחה רוחנית, דתית, רגשית ולימודית.

ההנהלה רואה בחינוך תהליך עמוק שבבסיסו קשר חי ומלווה: לשים יד על כתף התלמידה ולצמוח יחד איתה, לשאול ולחקור. לצד הקפדה על מיצוי יכולות הלימוד ורכישת ידע אקדמי, המטרה המרכזית היא לטפח בקרב הבנות אמונה עצמית ותחושת שליחות כלפי עם ישראל והעולם היהודי.

פרטי יצירת קשר

תיכון אוולינה דה רוטשילד-תהילה ממוקם ברחוב בן לברט 15 בירושלים. ניתן ליצור קשר טלפוני במספר 02-5636788 או לפנות במייל לכתובת:
ev*******@wa***.com

כמה מילים לסיכום

תיכון שש-שנתי אוולינה דה רוטשילד הוא מוסד ירושלמי ותיק ועתיר מורשת, ששואף לחבר בין עבר מפואר של משפחת רוטשילד ותולדות החינוך היהודי בירושלים לבין ההווה והעתיד של מערכת חינוך דינאמית, פתוחה ויצירתית.

האווירה הדתית והציונית, בשילוב לימודים מתקדמים והעשרה רב-תחומית, יוצרת סביבת למידה המעניקה לבנות כלים לחיים של מחויבות אישית, תרומה חברתית והגשמה של חלומותיהן במאה ה-21.

השילוב בין לימודי קודש ומדע, בין יצירה אומנותית ללימודים אקדמיים, ובין מסורת לחדשנות, הופך את אוולינה דה רוטשילד-תהילה לדרך ייחודית ומשמעותית בבניית דור העתיד של הבנות בירושלים.

זה המוסד שלכם? ניתן לעדכן פרטים ולהוסיף תמונות לדף - ללא תשלום.

תוכל/י לפנות אלינו בטופס הבא ונשמח לעזור:

לקוחות ממליצים

אני מנהל מוסדות חינוך מזה 25 שנה. הגעתי לאיציק לאחר שעבדתי עם מספר חברות פרסום אחרות, ואני שמח על כך. יכולותיו והבנתו בתחום הדיגיטל, הובילו לקפיצת מדרגה מבחינת מספר הנרשמים לכפר. אנו עובדים עמו בהצלחה יותר מ- 10 שנים, והוא תמיד היה קשוב לצרכינו ועשה מעל ומעבר.
ד"ר חזי יוסף
מנהל כפר הנוער כנות
הגעתי לאיציק בשנת 2012,. המיזם החינוכי-עסקי שלי היה אז בחיתוליו ונזקקתי למומחה בשיווק דיגיטלי. התוצאה הייתה עבודה משותפת, בת 12 שנה, שהניבה הישגים פנטסטיים. למעשה כל העבודה שלי היום מבוססת על העבודה שאיציק עשה ועושה. בלעדיו לא הייתי במקום שבו אני נמצא היום כלכלית.
אורי מלמד
מנכ"ל 3Walls - חדרי למידה אימרסיביים

"לכל חינוך יש מטרה, והמטרה הזו אינה רק להעביר ידע, אלא להעניק לתלמידים את הכלים והמיומנויות לחשוב באופן ביקורתי, ליצור פתרונות ולהתמודד עם אתגרי החיים. כשאנו מלמדים, אנו לא רק משפיעים על ההווה – אנו בונים את העתיד."

פרופ' ג'ון דיואי

פילוסוף, פסיכולוג, ואיש חינוך אמריקאי

Scroll to Top
Skip to content