לוגו מדרגות

אולפנה לאומנויות, ירושלים

אולפנה שש שנתית לבנות, רשת אמונה

אולפנת אמונה לאומנויות

אולפנת אמונה לאומנויות בירושלים פועלת תחת רשת “אמונה“, תנועת האישה הדתית-לאומית שהוקמה בשנת תרצ”ה (1935). האולפנה משלבת בין חינוך תורני מעמיק לבין תחומי אמנות מגוונים, ומציעה לבנות דתיות בכיתות ז’–יב’ הזדמנות לפתח הן את עולמן הרוחני והן את כישוריהן היצירתיים.

האולפנה מדגישה את עוצמת האמנות ככלי לצמיחה אישית וקבוצתית, תוך טיפוח יחס אישי, לימוד עיוני ברמה גבוהה ופיתוח יכולות מקצועיות בתחומי האמנות השונים.

רשת אמונה בקצרה

תנועת “אמונה” פועלת בתחום החינוך והרווחה ומפעילה מגוון מסגרות: מעונות יום, חטיבות ביניים ואולפנות, מכללה אקדמית, פנימיות וכפרי נוער, מרכזי ייעוץ וטיפול למשפחה, מרכזי חירום לילדים ונערות במצבי סיכון ועוד.

מטרתה של התנועה היא לחזק את ערכי המשפחה, הקהילה וההתנדבות, תוך קידום מעמד האישה בישראל. בשנת תשס”ח זכתה “אמונה” בפרס ישראל על מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

חזון האולפנה

באולפנה לאומנויות בירושלים מאמינים כי השילוב שבין לימודים תורניים מעמיקים לבין שפה אמנותית עשיר מסייע לתלמידות לעצב את זהותן היהודית והדתית ולבנות דימוי עצמי חיובי.

תוך מתן מקום ייחודי לכל אחת, האולפנה מעודדת את הבנות לבטא את האמונה הפנימית שלהן באמצעות יצירה ולפתח רגישות חברתית וערכית.

נתונים כלליים וסטטיסטיים

• שכבות הגיל: ז’-ח’ וחטיבה עליונה ט’-יב’.
• ממוצע של שתי כיתות בכל שכבת גיל.
• אין פנימייה באולפנה.
• מספר התלמידות: כ-309 בנות (ללא בנים).
• הצוות החינוכי כולל 4 מורים ו-63 מורות.
• שיעור המורים בעלי תואר שני ומעלה: כ-53.7%.
• חציון ותק ההוראה של הצוות הוא 17 שנים.

מגמות ומסלולי לימוד

האולפנה מתמקדת במספר תחומי אמנות, המאפשרים לכל תלמידה לפתח את היצירתיות שלה:
• קולנוע
• תיאטרון
• מוזיקה
• מחול
• אמנות פלסטית

התלמידות מקבלות הכוונה מקצועית מצוות מיומן, הנותן דגש הן לפן היצירתי והאמנותי והן לפן העיוני והתורני.

חטיבת ביניים

בחטיבת הביניים של האולפנה (כיתות ז’-ח’) משולבת למידה תורנית יסודית ומעמיקה לצד התנסות ראשונית בעולם האמנות. כבר בשלב מוקדם זה מפתחים הבנות יסודות של הבעה אישית וביטוי רגשי, תוך ליווי צמוד של המחנכות וצוות האולפנה.

השילוב של ערכי תורה וחוויית היצירה יוצר אווירה מעצימה ותומכת, המאפשרת צמיחה והתפתחות אישית.

מרחב למידה אלטרנטיבי

אחד המאפיינים הבולטים באולפנה הוא הקמת מרחב למידה אלטרנטיבי. בחלל זה שולבו אלמנטים של “חוץ” בתוך מבנה פנימי: אזורים ירוקים, איורים פסטורליים בהשראת פריחת הדובדבן ופינות ישיבה מגוונות.

מטרתו להעניק לתלמידות הזדמנות ללמוד בדרך יצירתית ודינמית, באמצעות הרצאות קצרות על במה קטנה, ולפתח יכולות הבעה וביטוי עצמי גם מחוץ למסגרת השיעור הרגילה.

פעילויות העשרה ופרויקטים מיוחדים

מעבר ללימודי הליבה ולמגמות הרשמיות, באולפנה מתקיימות סדנאות העשרה, פרויקטים אמנותיים ושילובים בין תחומי ידע. הסטודיו למחול, למשל, מתאפיין בחיבור בין מחול מודרני לבלט קלאסי בתוך קומפלקס אמנויות ייחודי.

כמו כן, האולפנה שמה דגש על פיתוח יכולות של העברת מסר, שיתוף פעולה בין התלמידות ואחריות אישית – ערכים הנחוצים לאמנית דתית מעורבת בחברה הישראלית.

שילוב בחברה הישראלית

תלמידות האולפנה ממשיכות את דרכן בלימודים גבוהים, בשירות לאומי, בתפקידי הדרכה ותעסוקה בתחומי האמנות והחינוך. רבים מבוגרות המוסד משתלבות בפעילות חברתית מגוונת ומסייעות בהפצת יצירה ואמנות יהודית-דתית ברחבי הארץ.

פרטי יצירת קשר

• כתובת: יוחנן בן זכאי 33, ירושלים
• טלפון: 02-6794122 (קיים גם קו נוסף: 02-6236321)
• דוא”ל: ניתן לפנות לכתובת al*********@gm***.com או om******@gm***.com
• מנהלת האולפנה: הדס גודמן

כמה מילים לסיכום

אולפנת אמונה לאומנויות בירושלים מציגה דגם חינוכי ייחודי: שילוב בין אמנות לתורה, תוך מתן דגש על פיתוח אישי, זהות יהודית מעמיקה וקשרים חברתיים חזקים.

בניהול רשת אמונה, המוסד נהנה מתשתית ארצית רחבה ומערך ערכי ותורני מבוסס. האווירה היצירתית, הצוות המקצועי והדגש על העשרה אמנותית מעניקים לתלמידות חוויית למידה עשירה ומשמעותית, המלווה אותן לאורך שנות ההתבגרות ומעבר להן.

כך נוצרת קהילה חינוכית היוצרת אמנות מתוך בסיס אמוני איתן ותורמת לעיצוב פני החברה הישראלית.

זה המוסד שלכם? ניתן לעדכן פרטים ולהוסיף תמונות לדף - ללא תשלום.

תוכל/י לפנות אלינו בטופס הבא ונשמח לעזור:

לקוחות ממליצים

אני מנהל מוסדות חינוך מזה 25 שנה. הגעתי לאיציק לאחר שעבדתי עם מספר חברות פרסום אחרות, ואני שמח על כך. יכולותיו והבנתו בתחום הדיגיטל, הובילו לקפיצת מדרגה מבחינת מספר הנרשמים לכפר. אנו עובדים עמו בהצלחה יותר מ- 10 שנים, והוא תמיד היה קשוב לצרכינו ועשה מעל ומעבר.
ד"ר חזי יוסף
מנהל כפר הנוער כנות
הגעתי לאיציק בשנת 2012,. המיזם החינוכי-עסקי שלי היה אז בחיתוליו ונזקקתי למומחה בשיווק דיגיטלי. התוצאה הייתה עבודה משותפת, בת 12 שנה, שהניבה הישגים פנטסטיים. למעשה כל העבודה שלי היום מבוססת על העבודה שאיציק עשה ועושה. בלעדיו לא הייתי במקום שבו אני נמצא היום כלכלית.
אורי מלמד
מנכ"ל 3Walls - חדרי למידה אימרסיביים

"לכל חינוך יש מטרה, והמטרה הזו אינה רק להעביר ידע, אלא להעניק לתלמידים את הכלים והמיומנויות לחשוב באופן ביקורתי, ליצור פתרונות ולהתמודד עם אתגרי החיים. כשאנו מלמדים, אנו לא רק משפיעים על ההווה – אנו בונים את העתיד."

פרופ' ג'ון דיואי

פילוסוף, פסיכולוג, ואיש חינוך אמריקאי

Scroll to Top
Skip to content