לוגו מדרגות

ישיבת אמית נחשון, מטה יהודה

ישיב תיכונית הפועלת תחת רשת אמית

ישיבה תיכונית אמית נחשון

ישיבת אמית נחשון ממוקמת באזור מטה יהודה למרגלות הרי ירושלים, ופועלת תחת רשת אמית. בישיבה לומדים כ‑420 תלמידים מן הציבור הדתי לאומי על גווניו השונים – החל מתלמידים מחוננים ומצטיינים ועד לנוער בסיכון ותלמידי קצה.

התלמידים מגיעים מבית שמש ומיישובי מטה יהודה הקרובים, והישיבה התיכונית מתגאה ביכולתה להעניק מסגרת חינוכית מקבלת ומכילה עבור קשת רחבה של צעירים. הישיבה זכתה בפרס החינוך של החמ”ד לשנת תשע”ט, ותפיסתה המרכזית היא האמונה שכל יכולותיו של אדם טמונות בו, ותפקיד המסגרת החינוכית לסייע בגילוי הכישורים הייחודיים של כל תלמיד.

נתונים סטטיסטיים  

ישיבת אמית נחשון מעודדת מצוינות בלימודי הבגרות, ותוצאות התמונה החינוכית של משרד החינוך מוכיחות זאת. אחוז הזכאות לבגרות עומד על 97.7%, נתון הגבוה ב‑28% מהממוצע הארצי.

גם בתחומי הבגרות המצטיינת בולטת הישיבה, עם 13.6% זכאות, כ‑4.8% מעל הממוצע הארצי. בהוראת השפות המדעיות והאנגלית מצטיינים התלמידים – 70.5% מהם ניגשים ל‑5 יחידות אנגלית (31% מעל הממוצע הארצי), ו‑43.2% ניגשים ל‑5 יחידות במתמטיקה, נתון הגבוה ב‑28% מהממוצע הארצי.

תחום ה‑4 יחידות מתמטיקה נהנה גם הוא מרמה גבוהה: 43.2% מהתלמידים מגיעים לרמה זו, 24% מעל הממוצע הארצי.

חטיבת הביניים  

בחטיבת הביניים פועלות תכניות ייחודיות המותאמות לצרכיהם השונים של התלמידים בכיתות ז‑ט. בין היתר, קיימת תכנית שילוב המלווה תלמידים שעברו ועדת שילוב, ומעניקה ליווי לימודי, התנהגותי וחברתי.

כמו כן לכך, מופעלת תכנית “אליה” שמתמקדת בהבנת הנקרא והבעה בכתב וקריאה, וזאת במטרה לסייע לתלמידים לצמצם פערים ולהגיע לרמת הכיתה.  

בנוסף, בכל יום שלישי פועל מרכז למידה לכיתות ז‑ח, שבו הקבוצות הלימודיות קטנות, ותלמידים מקבלים תגבור בתחומים כגון גמרא, שפה, אנגלית ומתמטיקה. המרכז מתקיים במתחם ייעודי, באווירה נעימה עם כיבוד קל, והוא חלק מהתפיסה החינוכית הרואה חשיבות בנתינת מענה רחב ומגוון לכל תלמיד כבר מגיל צעיר.

מגמות לימוד  

הישיבה מציעה מגוון רחב של מגמות כדי לתת מענה לתחומי העניין השונים של התלמידים. בין היתר, מתקיימות המגמות הבאות:

מגמת משפטים  

המגמה, שהוקמה מתוך רצון לפתח מודעות חברתית וערכית, משלבת יסודות מן העולם המשפטי והנושקים לו – משפט פלילי, חוזים, משפט מסחרי והכרת המשפט העברי. היא מעודדת את התלמידים לפעול מתוך אחריות ושותפות חברתית, ואף לחשוב לעומק על סוגיות של צדק חברתי וזכויות אזרח.

מגמת מוזיקה  

המגמה מיועדת לתלמידים הרואים במוזיקה עולמות יצירה, ביצוע והאזנה. התכנית חושפת את התלמידים לתרבויות מוזיקליות מגוונות, תוך מתן דגש מיוחד על המוזיקה היהודית ויצירה מקורית. התלמידים לומדים בין השאר תולדות המוזיקה, תורת המוזיקה (תיאוריה והרמוניה) ומשתתפים בהרכבים מוזיקליים.

מגמת ארץ ישראל  

במסגרת מגמה זו לומדים התלמידים על הרבדים הגיאולוגיים, הבוטניים וההיסטוריים של ארץ ישראל. התכנית כוללת בין השאר עיסוק בהר המרכזי, במדבר יהודה, בצפון הארץ, בירושלים ובממצאים ארכיאולוגיים הרלוונטיים לסיפורו של עם ישראל בארצו.

ביולוגיה  

התלמידים מתעמקים בנושאים כגון תהליכים בגוף האדם וברמת התא, תוך בחינה של היבטים מדעיים, רפואיים וסביבתיים. המגמה נוגעת במערכות האקולוגיות ומפתחת מודעות להשפעת האדם על סביבתו.

מגמת פיזיקה  

התלמידים לומדים על חוקי היסוד של הטבע – החל ממכניקה, דרך אלקטרומגנטיות וכלה בהבנת הקרינה והחומר. הם מתנסים במעבדת חקר משוכללת וממוחשבת שמאפשרת ניסויים בחשמל, מכניקה ואופטיקה, עם דגש על שילוב התיאוריה והמעשה.

מגמה מדעית‑הנדסית  

מגמה זו, המובלת על ידי ד”ר שמואל עוזיאל, מיועדת לתלמידים מצטיינים במדע והנדסה המעוניינים ליזום ולתרום לחברה. הלימודים משלבים תכנות בשפת פייתון, רובוטיקה, שימוש בבקרי ארדואינו ורספברי פאי והיכרות עם רשתות נוירונים ולמידת מכונה.  

מגמת טכנולוגיה מוכללת ותקשורת (קולנוע)  

מגמות טכנולוגיות מעניקות לתלמידים ידע מעשי ועיוני. בתחום התקשורת והקולנוע, למשל, המתמחים נחשפים להפקת סרטים, צילום עיתונאי, רשתות חברתיות ועוד. זאת, במטרה לאפשר להם הבנה ביקורתית והפקת תכנים עצמאיים בעולם התקשורת העכשווי.

תעודה טכנולוגית  

התלמידים המעוניינים להרחיב את לימודיהם לתעודה טכנולוגית, נדרשים לשלב בין מקצוע מדעי, מקצוע מוביל (ברמה של 5 יחידות) וכן מקצוע התמחות של 8 או 10 יחידות. דוגמה לשילובים נפוצים הן המגמות ביולוגיה או פיזיקה כמובילות, לצד טכנולוגיה מוכללת או תקשורת.

פעילויות העשרתיות, מיוחדות ופרויקטים  

הישיבה מציעה מגוון חוגי העשרה וקורסים שבמרכזם עידוד למצוינות וחיזוק הביטחון העצמי של התלמידים. בין היוזמות הבולטות:

קורס גלישת גלים  

בשיתוף עמותת “הגל שלי”. מטרת הקורס היא לפתח חוויות למידה דרך גלישת גלים, וליצור השלכות לחיי היומיום – דיון על איזון, היסחפות בזרמים והצבת יעדים.

מובילים בשטח – ג’יפים  

קורס המתמקד בשילוב של שטח, ניווט ובישול בטבע, עם דגש על פיתוח מנהיגות. התלמידים מסכמים את החוויה במסעות שטח מאתגרים בג’יפים.

יוניסטרים  

קורס המקנה כישורי תעסוקה וחיים בעולם הסטארט‑אפ והחדשנות, תוך פיתוח כלים יזמיים והפיכת רעיון ראשוני לתכנית עסקית שלמה.

טיפוס וסקייטבורד  

טיפוס אתגרי מודרך בידי צוות מקצועי, המעודד בין היתר התמודדות עם כישלונות והצבת יעדים אישיים. בסקייטבורד לומדים התלמידים על יציבות, התמודדות עם נפילות ולמידה מסודרת של המכשיר בעיר.

תכנית 24/7  

יוזמה ארצית לשילוב חוויות “בלתי פורמליות” בתוך הסדר החינוכי. בישיבה מיושמים קורסי העצמה, עשייה קהילתית והפעלת הנהגות שכבתיות, מתוך ראייה הוליסטית של התלמיד בכל שעות היממה ובכל רבדי אישיותו.

תכנית תצ”א – תבנית צמיחה אישית  

התלמידים מקבלים ליווי אישי וקבוצתי המשלב תהליכי אימון, שיחות בוקר ותכנית שיחות אישיות. במסגרת התכנית מסייע הצוות החינוכי להגדיר מטרות וחלומות, ולפעול על פי מודל מדויק (חלומות, מטרות, מערכת אישית) כדי לממש אותם באופן הדרגתי.

פרסים והישגים לימודיים  

מעבר לפרס החינוך של החמ”ד בו זכתה הישיבה, ניכר כי ההישגים הלימודיים הגבוהים של התלמידים נובעים מהשקעה משמעותית של הצוות ובניית מסגרות למידה מגוונות: שיעורי עזר, מרכז למידה, קורסים ייעודיים,

קבוצות לימוד מצומצמות ותמיכה רגשית וטיפולית. שיעור הזכאות לבגרות – 97.7% – הוא מהגבוהים באזור ובארץ, וכן אחוז הניגשים ל‑5 יחידות במתמטיקה ואנגלית גבוה במיוחד בהשוואה לממוצע הארצי.

חינוך ערכי ברוח התורה

בישיבה מתקיימים שיעורי גמרא, תנ”ך והלכה בסגנונות שונים, במטרה לקרב את עולמם של התלמידים לעולמה העשיר של התורה. מתקיימות קבוצות לימוד לבחירה (תורה לשמה), סיירת גמרא לתלמידים המעוניינים בהעמקה, ובית מדרש מתחדש בשכבות גבוהות.

נוסף על כך, אחת לחודשיים נערך “ערב משמר” – לימוד לילי, שיחות חיזוק, שירה וטיש. כל זאת כדי להעצים את החוויה הרוחנית ולחבר את התלמיד אל מקורותיו התורניים.

אווירה ישיבתית וקבוצות שייכות  

הישיבה מעודדת טיפוח קשרים עמוקים בין תלמידים ומורים, ומתמקדת בתחושת שייכות ואחריות חברתית. האמונה כי “טוב לו לאדם לגדול עם אדם השונה ממנו” באה לידי ביטוי בחיבוק ובקבלה של תלמידים מרקעים שונים. מתוכננים אירועים חברתיים, הרקדות בראשי חודשים, סדנאות מעשיות וחוגים יצירתיים שמעניקים תחושת בית וקהילה לכל תלמיד.

למידה היברידית  

לאחר התנסות בלמידה מרחוק, פיתחה הישיבה מודל המשלב למידה דיגיטלית ופנים-אל-פנים. במסגרתו מתקיימות פגישות מקוונות, שיעורים בסביבת “טימס” של מיקרוסופט, ומגוון קורסי בחירה.

לתלמידי כיתות ח’ מוצעים קורסי העשרה בימי שישי, ולתלמידי כיתות י’ ניתנת אפשרות לבחור “מגמה שנייה” כיחידות הוראה היברידיות. דגש רב מושם על פיתוח לומד עצמאי ושיתופי, מתוך ראייה שהלמידה בעידן המודרני דורשת גמישות ומתן כלים אישיים לניהול זמן ומשימות.

תוכניות מצוינות  

הישיבה מפעילה קורסים ופעילויות ייחודיות עבור תלמידים מצטיינים או בעלי עניין מדעי. בין היתר, קורס KODER-Z או סייבר רובוטיקה, המאפשרים לתלמידים לתכנת רובוט אוטונומי, וקורס תכנות בשפת פייתון (PYTHON). גם בתחום המדעים יש עידוד להצטרף לאולימפיאדות נבחרות, כמו אולימפיאדת החלל לזכר אילן רמון.

תוכניות חינוכיות ועתידיות  

כחלק מחזון הישיבה לצמוח יחד עם התלמידים, מתוכנן בינוי חדשני ופורץ דרך שימנף את החינוך כולו לרמה גבוהה יותר של חוויית למידה. תכנון זה, שנעשה בשיתוף אדריכלית, מתכוון לשלב בין מרחבי לימוד מגוונים ומתקדמים ובין ערכים של קיימות וחדשנות.

פרטי יצירת קשר  

כתובת: מרכז חינוכי אבן העזר, ד.נ. שמשון 99700
טלפון: 02-9923156  
פקס: 02-9923157  
דוא”ל: na******@am**.il  

כמה מילים לסיכום 

ישיבת אמית נחשון מאגדת בתוכה ראייה חינוכית כוללת. תלמידים מרקעים מגוונים זוכים להצמחה אישית, מצוינות בלימודים, ורוח תורנית וחברתית.

בזכות תכניות ייחודיות, מבנים ארגוניים מגוונים וצוות חינוכי מסור, מצליחה הישיבה להיות בית ספר להגשמת חלומות עבור כל צעיר הבא בשעריה, ולהיות בשורה רעננה לעולם החינוך כולו.

במרכז העשייה עומדת האמונה כי לכל תלמיד יש יכולות רבות שעודן זקוקות לטיפוח, והישיבה פועלת ככל יכולתה כדי לתת לו את הכלים המתאימים ולהבטיח את צמיחתו האישית והרוחנית. כך הופכת הישיבה למקום שטוב לגדול בו, מתוך אהבה ללימוד, חיבור ערכי עמוק וחוויות מעשירות בכל תחום.

זה המוסד שלכם? ניתן לעדכן פרטים ולהוסיף תמונות לדף - ללא תשלום.

תוכל/י לפנות אלינו בטופס הבא ונשמח לעזור:

לקוחות ממליצים

אני מנהל מוסדות חינוך מזה 25 שנה. הגעתי לאיציק לאחר שעבדתי עם מספר חברות פרסום אחרות, ואני שמח על כך. יכולותיו והבנתו בתחום הדיגיטל, הובילו לקפיצת מדרגה מבחינת מספר הנרשמים לכפר. אנו עובדים עמו בהצלחה יותר מ- 10 שנים, והוא תמיד היה קשוב לצרכינו ועשה מעל ומעבר.
ד"ר חזי יוסף
מנהל כפר הנוער כנות
הגעתי לאיציק בשנת 2012,. המיזם החינוכי-עסקי שלי היה אז בחיתוליו ונזקקתי למומחה בשיווק דיגיטלי. התוצאה הייתה עבודה משותפת, בת 12 שנה, שהניבה הישגים פנטסטיים. למעשה כל העבודה שלי היום מבוססת על העבודה שאיציק עשה ועושה. בלעדיו לא הייתי במקום שבו אני נמצא היום כלכלית.
אורי מלמד
מנכ"ל 3Walls - חדרי למידה אימרסיביים

"לכל חינוך יש מטרה, והמטרה הזו אינה רק להעביר ידע, אלא להעניק לתלמידים את הכלים והמיומנויות לחשוב באופן ביקורתי, ליצור פתרונות ולהתמודד עם אתגרי החיים. כשאנו מלמדים, אנו לא רק משפיעים על ההווה – אנו בונים את העתיד."

פרופ' ג'ון דיואי

פילוסוף, פסיכולוג, ואיש חינוך אמריקאי

Scroll to Top
Skip to content