לוגו מדרגות

בניית אסטרטגיה שיווקית לבתי ספר

תהליך מורכב הדורש תכנון, מחקר וביצוע מדויק

מיקוד המסר לקהל מדוייק

 שיווק בתי ספר עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות. בעבר, שיטות השיווק המסורתיות כללו פרסומים בעיתונים, עלונים, פוסטרים ופליירים ברחבי העיר. שיטות אלו היו מוגבלות בטווח ההגעה וביכולתן למקד את המסר לקהל יעד מדויק.

כיום, השיווק הדיגיטלי מאפשר לבתי הספר להגיע לקהלים רחבים יותר ומדויקים יותר. באמצעות כלים כמו גוגל אדס, פרסום בפייסבוק, וניהול דפים ברשתות החברתיות ובניית אתרים, ניתן ליצור אסטרטגיות שיווק מותאמות אישית, למדוד את הצלחתן ולבצע התאמות בזמן אמת.

הגדרת מטרות ויעדים ברורים

השלב הראשון בבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי הוא הגדרת מטרות ויעדים ברורים. מנהלי בתי ספר צריכים לשאול את עצמם מה הם רוצים להשיג דרך השיווק הדיגיטלי? האם הם מעוניינים להגדיל את מספר התלמידים הנרשמים? לשפר את המודעות הציבורית לבית הספר? להעמיק את המעורבות של הקהילה הבית-ספרית?

יעדים אלו צריכים להיות מדידים, ריאליים וברורים. לדוגמה: “הגדלת מספר הנרשמים בכיתה ח’ ב-20% בשנה הקרובה” או “הגדלת מספר המבקרים באתר בית הספר ב-30% בתוך שישה חודשים”.

ניתוח קהל היעד

כדי לבנות אסטרטגיית שיווק מוצלחת, יש להבין היטב את קהל היעד – ההורים והילדים. כדאי לבחון נתונים דמוגרפיים כמו גיל, מיקום גיאוגרפי, מצב סוציו-אקונומי ותחומי עניין. בנוסף, חשוב להבין את הצרכים והציפיות של ההורים מהמסגרת החינוכית שבה ילמדו ילדיהם.

שימוש בכלי מחקר כמו סקרים, ראיונות וקבוצות מיקוד יכול לסייע באיסוף מידע מדויק על קהל היעד. מידע זה ישמש בסיס לבניית מסרים שיווקיים מדויקים ומותאמים אישית.

כלים ופלטפורמות דיגיטליות זמינות

דף פייסבוק

ניהול דף פייסבוק פעיל ומעודכן יכול לסייע לבית הספר לשמור על קשר עם הקהילה הבית-ספרית, לשתף עדכונים, אירועים ותכנים חינוכיים. דף פייסבוק מאפשר לבנות קהילה, להגביר מעורבות ולהעביר מסרים שיווקיים בצורה ישירה.

פרסום ממומן בפייסבוק ובגוגל אדס

הפרסום הממומן בפייסבוק ובגוגל אדס מאפשר להגיע לקהלים ממוקדים, בדיוק רב. ניתן להשתמש בכלים אלו כדי להגדיל את המודעות לבית הספר, להוביל להקלקות לאתר הבית ספר וליצור לידים של נרשמים פוטנציאליים.

אתר אינטרנט

בניית אתר אינטרנט מקצועי, אינפורמטיבי המותאם היטב למכשירים ניידים, הוא כלי חשוב לכל בית ספר. האתר צריך לכלול מידע על תכניות הלימודים, פעילויות העשרה, צוות המורים, תמונות וסרטונים הממחישים את חיי היום יום בבית הספר. כמו כן, כדאי לשלב טפסים להרשמה וליצירת קשר.

בניית תכנית אופרטיבית

לאחר שהוגדרו המטרות והיעדים ויש הבנה ברורה של קהל היעד, יש ליצור תכנית אופרטיבית. תכנית זו צריכה לכלול לוח זמנים, חלוקת תפקידים ותקציב מוגדר לכל פעולה.

דוגמה לתכנית אופרטיבית:

  1. יצירת תוכן: כתיבת מאמרים, פוסטים וסרטונים בנושאים חינוכיים ופדגוגיים.
  2. ניהול מדיה חברתית: פרסום פוסטים בפייסבוק ואינסטגרם, קידום ממומן של תכנים.
  3. פרסום בגוגל אדס: יצירת מודעות ממוקדות לקהלים רלוונטיים.
  4. אופטימיזציה לאתר האינטרנט: שיפור חוויית המשתמש באתר, עדכון תכנים והוספת כלים אינטראקטיביים.
  5. מדידת תוצאות: שימוש בכלי אנליטיקה למדידת הצלחת הקמפיינים והתאמות במידת הצורך.

אנליזה של הנתונים

כדי להבטיח שהאסטרטגיה השיווקית עובדת בצורה מיטבית, יש לבצע אנליזה של הנתונים באופן שוטף. גוגל אנליטיקס למשל, הוא כלי מצוין למדידת ביצועים של אתר האינטרנט. הוא מאפשר לראות כמה מבקרים מגיעים לאתר, מאיזה מקורות הם מגיעים, כמה זמן הם שוהים באתר ואילו עמודים הם מבקרים בהם.

שימוש בכלי אנליטיקה יכול לסייע להבין טוב יותר מה עובד טוב ומה טעון שיפור. לדוגמה, אם נראה שמבקרים עוזבים את האתר במהירות, ייתכן שיש צורך לשפר את חוויית המשתמש או את התכנים המוצגים באתר.

כתיבה שיווקית מתאימה

כתיבה שיווקית לבתי ספר צריכה להיות אמינה, משכנעת ומותאמת לקהל היעד. חשוב לשים דגש על יתרונות הבית ספר, החוויות הלימודיות והחברתיות שהוא מציע והערכים החינוכיים בהם הוא דוגל.

דגשים לכתיבה שיווקית:

  1. כותרות מושכות: כותרות מעניינות ומסקרנות יגרמו לקוראים להמשיך ולקרוא.
  2. שפה נגישה: שימוש בשפה פשוטה וברורה המותאמת לקהל היעד.
  3. המחשות ויזואליות: שילוב תמונות, סרטונים ואיורים שממחישים את חיי היום יום בבית הספר.
  4. קריאה לפעולה: הנעה לפעולה כמו “צרו קשר לקבלת מידע נוסף” או “הרשמו עכשיו לבית הספר”.

בידול בית הספר ביחס למתחרים

בידול וייחודיות הם חלק חשוב מהאסטרטגיה השיווקית. כדי להצליח בתחרות מול בתי ספר אחרים, יש להדגיש את הייחודיות של בית הספר ואת היתרונות הבלעדיים שהוא מציע.

דגשים לבידול:

  1. תכניות לימודים ייחודיות: תכניות לימודים מתקדמות או ייחודיות שיכולות למשוך הורים ותלמידים.
  2. פעילויות העשרה: מגוון פעילויות העשרה וחוגים המוצעים בבית הספר.
  3. ערכים חינוכיים: הדגשת הערכים החינוכיים שבית הספר דוגל בהם והדרכים שבהם הם מיושמים.
  4. הישגים והמלצות: הצגת הישגים חינוכיים, המלצות של הורים ותלמידים קודמים.

איך מתחילים?

מדובר כאמור במכלול שלם של תהליכים, שתחילתם בהגדרת מטרות ויעדים, ניתוח קהל היעד, שימוש בכלים ופלטפורמות דיגיטליות, יצירת תכנית אופרטיבית, אנליזה של הנתונים וכתיבה שיווקית מותאמת. ניתן ליצור אסטרטגיה שתסייע לבית הספר להגדיל את מספר התלמידים הנרשמים, לשפר את המודעות הציבורית ולהעמיק את המעורבות של הקהילה הבית-ספרית.

התחלת עבודה עם אסטרטגיה מוגדרת תאפשר לבית הספר להשיג את יעדיו בצורה מסודרת וממוקדת. חשוב לזכור כי שיווק דיגיטלי הוא תהליך מתמשך ודינמי, ויש להתאים את האסטרטגיה בהתאם לתוצאות ולשינויים בשוק.

ניתן לפנות אלינו בטופס הבא:

לקוחות ממליצים

הגעתי לאיציק לאחר שעבדתי עם מספר חברות פרסום אחרות, ואני שמח על כך. יכולותיו והבנתו בתחום הדיגיטל, הובילו לקפיצת מדרגה מבחינת מספר הנרשמים לכפר. אנו עובדים עמו בהצלחה יותר מ- 10 שנים, והוא תמיד היה קשוב לצרכינו ועשה מעל ומעבר. ראייתו השיווקית הממוקדת, איכות עבודתו ומסירותו יביאו תועלת לכל מוסד חינוכי שיבחר לעבוד איתו.
ד"ר חזי יוסף
מנהל כפר הנוער כנות
הגעתי לאיציק בשנת 2012,. המיזם החינוכי-עסקי שלי היה אז בחיתוליו ונזקקתי למומחה בשיווק דיגיטלי. התוצאה הייתה עבודה משותפת, בת 12 שנה, שהניבה הישגים פנטסטיים. למעשה כל העבודה שלי היום מבוססת על העבודה שאיציק עשה ועושה לי לאורך השנים. בלעדיו לא הייתי במקום שבו אני נמצא היום כלכלית.
אורי מלמד
מנכ"ל 3Walls - חדרי למידה אימרסיביים

"לכל חינוך יש מטרה, והמטרה הזו אינה רק להעביר ידע, אלא להעניק לתלמידים את הכלים והמיומנויות לחשוב באופן ביקורתי, ליצור פתרונות ולהתמודד עם אתגרי החיים. כשאנו מלמדים, אנו לא רק משפיעים על ההווה – אנו בונים את העתיד."

פרופ' ג'ון דיואי

פילוסוף, פסיכולוג, ואיש חינוך אמריקאי

Scroll to Top
Skip to content