תהליך מורכב הדורש תכנון, מחקר וביצוע מדויק
שיווק בתי ספר עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות. בעבר, שיטות השיווק המסורתיות כללו פרסומים בעיתונים, עלונים, פוסטרים ופליירים ברחבי העיר. שיטות אלו היו מוגבלות בטווח ההגעה וביכולתן למקד את המסר לקהל יעד מדויק.
כיום, השיווק הדיגיטלי מאפשר לבתי הספר להגיע לקהלים רחבים יותר ומדויקים יותר. באמצעות כלים כמו גוגל אדס, פרסום בפייסבוק, וניהול דפים ברשתות החברתיות ובניית אתרים, ניתן ליצור אסטרטגיות שיווק מותאמות אישית, למדוד את הצלחתן ולבצע התאמות בזמן אמת.
השלב הראשון בבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי הוא הגדרת מטרות ויעדים ברורים. מנהלי בתי ספר צריכים לשאול את עצמם מה הם רוצים להשיג דרך השיווק הדיגיטלי? האם הם מעוניינים להגדיל את מספר התלמידים הנרשמים? לשפר את המודעות הציבורית לבית הספר? להעמיק את המעורבות של הקהילה הבית-ספרית?
יעדים אלו צריכים להיות מדידים, ריאליים וברורים. לדוגמה: “הגדלת מספר הנרשמים בכיתה ח’ ב-20% בשנה הקרובה” או “הגדלת מספר המבקרים באתר בית הספר ב-30% בתוך שישה חודשים”.
כדי לבנות אסטרטגיית שיווק מוצלחת, יש להבין היטב את קהל היעד – ההורים והילדים. כדאי לבחון נתונים דמוגרפיים כמו גיל, מיקום גיאוגרפי, מצב סוציו-אקונומי ותחומי עניין. בנוסף, חשוב להבין את הצרכים והציפיות של ההורים מהמסגרת החינוכית שבה ילמדו ילדיהם.
שימוש בכלי מחקר כמו סקרים, ראיונות וקבוצות מיקוד יכול לסייע באיסוף מידע מדויק על קהל היעד. מידע זה ישמש בסיס לבניית מסרים שיווקיים מדויקים ומותאמים אישית.
ניהול דף פייסבוק פעיל ומעודכן יכול לסייע לבית הספר לשמור על קשר עם הקהילה הבית-ספרית, לשתף עדכונים, אירועים ותכנים חינוכיים. דף פייסבוק מאפשר לבנות קהילה, להגביר מעורבות ולהעביר מסרים שיווקיים בצורה ישירה.
הפרסום הממומן בפייסבוק ובגוגל אדס מאפשר להגיע לקהלים ממוקדים, בדיוק רב. ניתן להשתמש בכלים אלו כדי להגדיל את המודעות לבית הספר, להוביל להקלקות לאתר הבית ספר וליצור לידים של נרשמים פוטנציאליים.
בניית אתר אינטרנט מקצועי, אינפורמטיבי המותאם היטב למכשירים ניידים, הוא כלי חשוב לכל בית ספר. האתר צריך לכלול מידע על תכניות הלימודים, פעילויות העשרה, צוות המורים, תמונות וסרטונים הממחישים את חיי היום יום בבית הספר. כמו כן, כדאי לשלב טפסים להרשמה וליצירת קשר.
לאחר שהוגדרו המטרות והיעדים ויש הבנה ברורה של קהל היעד, יש ליצור תכנית אופרטיבית. תכנית זו צריכה לכלול לוח זמנים, חלוקת תפקידים ותקציב מוגדר לכל פעולה.
דוגמה לתכנית אופרטיבית:
כדי להבטיח שהאסטרטגיה השיווקית עובדת בצורה מיטבית, יש לבצע אנליזה של הנתונים באופן שוטף. גוגל אנליטיקס למשל, הוא כלי מצוין למדידת ביצועים של אתר האינטרנט. הוא מאפשר לראות כמה מבקרים מגיעים לאתר, מאיזה מקורות הם מגיעים, כמה זמן הם שוהים באתר ואילו עמודים הם מבקרים בהם.
שימוש בכלי אנליטיקה יכול לסייע להבין טוב יותר מה עובד טוב ומה טעון שיפור. לדוגמה, אם נראה שמבקרים עוזבים את האתר במהירות, ייתכן שיש צורך לשפר את חוויית המשתמש או את התכנים המוצגים באתר.
כתיבה שיווקית לבתי ספר צריכה להיות אמינה, משכנעת ומותאמת לקהל היעד. חשוב לשים דגש על יתרונות הבית ספר, החוויות הלימודיות והחברתיות שהוא מציע והערכים החינוכיים בהם הוא דוגל.
דגשים לכתיבה שיווקית:
בידול וייחודיות הם חלק חשוב מהאסטרטגיה השיווקית. כדי להצליח בתחרות מול בתי ספר אחרים, יש להדגיש את הייחודיות של בית הספר ואת היתרונות הבלעדיים שהוא מציע.
דגשים לבידול:
מדובר כאמור במכלול שלם של תהליכים, שתחילתם בהגדרת מטרות ויעדים, ניתוח קהל היעד, שימוש בכלים ופלטפורמות דיגיטליות, יצירת תכנית אופרטיבית, אנליזה של הנתונים וכתיבה שיווקית מותאמת. ניתן ליצור אסטרטגיה שתסייע לבית הספר להגדיל את מספר התלמידים הנרשמים, לשפר את המודעות הציבורית ולהעמיק את המעורבות של הקהילה הבית-ספרית.
התחלת עבודה עם אסטרטגיה מוגדרת תאפשר לבית הספר להשיג את יעדיו בצורה מסודרת וממוקדת. חשוב לזכור כי שיווק דיגיטלי הוא תהליך מתמשך ודינמי, ויש להתאים את האסטרטגיה בהתאם לתוצאות ולשינויים בשוק.
תוכל/י לפנות אלינו, ולשמוע כיצד ניתן להעלות את מספר הנרשמים לביה”ס:
"לכל חינוך יש מטרה, והמטרה הזו אינה רק להעביר ידע, אלא להעניק לתלמידים את הכלים והמיומנויות לחשוב באופן ביקורתי, ליצור פתרונות ולהתמודד עם אתגרי החיים. כשאנו מלמדים, אנו לא רק משפיעים על ההווה – אנו בונים את העתיד."