לוגו מדרגות

כתיבה שיווקית באינטרנט

למעלה מ-80% מהגולשים מסתפקים ברפרוף או בסריקה מהירה של הטקסט

הדרך לשכנע ולמשוך גולשים

הרגלי הקריאה באינטרנט: גישה חדשה לתוכן

התנהגות הגולשים באינטרנט שונה משמעותית מקריאת טקסטים מודפסים. מחקרי תנועות עיניים מראים כי למעלה מ-80% מהגולשים מסתפקים בסריקה מהירה של הטקסט, מתמקדים בכותרות, מילים מרכזיות ואלמנטים עיצוביים שמושכים את תשומת ליבם.

קריאה מעמיקה ומדוקדקת היא נדירה, ולכן כתיבה שיווקית יעילה חייבת להתאים את עצמה להרגלים אלו. כתיבה שיווקית שמצליחה למשוך גולשים, מאפשרת להם להבין בקלות ובמהירות שהגיעו למקום הנכון, ומניעה אותם לפעולה מיידית.

כללי זהב לכתיבה שיווקית יעילה

בזמן שגולש נכנס לאתר, יש לכם מספר שניות בלבד כדי ללכוד את תשומת ליבו. תכנון מדוקדק, מסרים ברורים, ויכולת מענה על שאלות הגולשים הם המפתח להפיכתם ללקוחות.

שמונת כללי הזהב שלנו לכתיבה שיווקית באינטרנט:

  1. שילוב המסרים המרכזיים בהתחלה – המסרים העיקריים צריכים להופיע כבר בשתי הפסקאות הראשונות.
  2. כתיבה ברורה וממוקדת – תוכן קולח וברור מושך את הגולש ויוצר תחושת אמון.
  3. כותרות ותתי-כותרות מסקרנות – אלו מנחות את הקורא להמשיך ולקרוא.
  4. חלוקת הטקסט לסעיפים ברורים – חלוקה נוחה מאפשרת סריקה מהירה של המידע.
  5. הבלטת מילות מפתח – מדגישה מסרים חשובים ומושכת תשומת לב.
  6. תוכן מניע לפעולה – טקסט שמעודד את הגולש לבצע פעולה מסוימת כמו רכישה או יצירת קשר.
  7. הצגת מומחיות – שימוש בשפה מקצועית שמבססת אותך כמומחה בתחום.
  8. התאמה למנועי החיפוש – תכנים מותאמים SEO להגברת הנראות בגוגל.

שפה וסגנון: התאמה לקהל היעד

אחת השאלות המרכזיות בכתיבה שיווקית היא בחירת סגנון השפה:

  • האם השפה צריכה להיות רשמית ומכובדת או קלילה ואישית?
  • האם היא מתאימה לתדמית המותג?
  • האם היא מדברת בשפה שהלקוחות הפוטנציאליים יבינו ויתחברו אליה?

התשובה תלויה בזהות קהל המטרה. זיהוי נכון של הקהל, שימוש בסגנון המתאים ומתן מענה לשאלותיו, הם המפתח להנעתו לביצוע פעולה, בין אם זה רכישה ובין אם יצירת קשר.

חשוב להקפיד שהשפה תתאים לערכי המותג ותשקף את אופי החברה באופן ברור ועקבי.

שילוב בין קהל היעד למנועי החיפוש

כתיבה שיווקית אפקטיבית מצליחה לשלב בין שתי מטרות מרכזיות:

  1. מתן מענה לצורכי קהל היעד – התוכן חייב להיות רלוונטי, ברור וממוקד.
  2. התאמה לדרישות מנועי החיפוש – כדי להבטיח שהאתר יקבל נראות גבוהה ויגדיל את תנועת הגולשים.

השילוב הזה חיוני להצלחה שיווקית, שכן הוא מבטיח שהתוכן יגיע לקהל רחב יותר, יענה על צרכיו ויניע אותו לפעולה.

לסיכום

כתיבה שיווקית באינטרנט אינה רק העברת מידע – זו אמנות של תקשורת מותאמת לקהל היעד, המספקת מענה מהיר ומניעה לפעולה, תוך שמירה על נראות גבוהה במנועי החיפוש. תכנון נכון של התוכן, שימוש בכללי הכתיבה השיווקית, והתאמת השפה לקהל היעד, יבטיחו תוצאות טובות יותר ויחזקו את הצלחת האתר.

לחצו כאן לקריאה נוספת אודות שיפור יחס ההמרה (CRO).

ניתן לפנות אלינו בטופס הבא:

לקוחות ממליצים

אני מנהל מוסדות חינוך מזה 25 שנה. הגעתי לאיציק לאחר שעבדתי עם מספר חברות פרסום אחרות, ואני שמח על כך. יכולותיו והבנתו בתחום הדיגיטל, הובילו לקפיצת מדרגה מבחינת מספר הנרשמים לכפר. אנו עובדים עמו בהצלחה יותר מ- 10 שנים, והוא תמיד היה קשוב לצרכינו ועשה מעל ומעבר.
ד"ר חזי יוסף
מנהל כפר הנוער כנות
הגעתי לאיציק בשנת 2012,. המיזם החינוכי-עסקי שלי היה אז בחיתוליו ונזקקתי למומחה בשיווק דיגיטלי. התוצאה הייתה עבודה משותפת, בת 12 שנה, שהניבה הישגים פנטסטיים. למעשה כל העבודה שלי היום מבוססת על העבודה שאיציק עשה ועושה. בלעדיו לא הייתי במקום שבו אני נמצא היום כלכלית.
אורי מלמד
מנכ"ל 3Walls - חדרי למידה אימרסיביים

"לכל חינוך יש מטרה, והמטרה הזו אינה רק להעביר ידע, אלא להעניק לתלמידים את הכלים והמיומנויות לחשוב באופן ביקורתי, ליצור פתרונות ולהתמודד עם אתגרי החיים. כשאנו מלמדים, אנו לא רק משפיעים על ההווה – אנו בונים את העתיד."

פרופ' ג'ון דיואי

פילוסוף, פסיכולוג, ואיש חינוך אמריקאי

Scroll to Top
Skip to content