התוכן הוא המפתח להצלחה
קמפיין פרסום בפייסבוק כולל מודעות שמופיעות בפיד של המשתמשים, הן בטלפון הנייד והן במחשב. המודעות משלבות תמונה, כותרת וטקסט, ומטרתן למשוך את תשומת הלב של הגולשים ולגרום להם לפעולה – כמו מעבר לדף נחיתה, הרשמה, או ביצוע פעולה באתר המוסד.
בניגוד לגוגל, שבו מודעות מופיעות בהתאם לשאילתות חיפוש ממוקדות, פייסבוק מאפשר להגיע לקהל רחב ומגוון לפי פילוחים מוגדרים, כמו אזור גיאוגרפי, גיל, תחומי עניין ועוד. המודעות נתפסות תוך כדי גלישה ולא רק כשמתבצע חיפוש, כך שגם מי שלא חיפש מראש מידע על מוסד חינוכי עשוי להתעניין. בנוסף, פייסבוק מציע עלויות נמוכות ביחס למדיות מסורתיות כמו עיתונים או שלטי חוצות.
בפרסום בפייסבוק התוכן הוא המפתח להצלחה. למפרסם יש שטח מוגבל של כ-20-25 מילים ותמונה כדי למשוך את תשומת הלב של הגולש. לכן, קופירייטינג מקצועי הוא חיוני ליצירת מודעה שתגרום לגולשים ללחוץ, להירשם או לבצע פעולה.
מדידת התוצאות בפייסבוק מורכבת יותר בהשוואה לגוגל. ניתן לחשב בקלות את העלות עבור כל לייק או הרשמה, אך קשה יותר למדוד השפעה עקיפה – למשל, גולש שראה את המודעה וחזר לאתר מאוחר יותר. עם זאת, פייסבוק מציע יתרון משמעותי בהגעה לקהלים רחבים ומפולחים.
פייסבוק מאפשר פילוח מדויק לפי:
פייסבוק הוא כלי יעיל למיתוג מוסדות חינוך. ניתן לקדם פעילויות, תוכניות ייחודיות או כיתות מצוינות, ולהעלות את המודעות הציבורית לארגון או למוסד באופן נרחב וממוקד.
בכפר הנוער כנות נפתח קמפיין לכיתת מופ”ת למצוינות מדעית. הקמפיין כוון להורים באזור השפלה (גדרה, אשדוד, קריית מלאכי) והופעל למשך חודש. התוצאה: פניות רבות להרשמה דרך דף נחיתה ייעודי והפצת המידע בקרב תושבי האזור.
שיווק בפייסבוק מעניק למוסדות חינוך אפשרות להגיע לקהל ממוקד ורלוונטי, לבסס מיתוג ולמשוך מתעניינים בצורה יעילה. עם תוכן איכותי ופילוח נכון, ניתן להפוך כל קמפיין לכלי מרכזי בגיוס תלמידים והגברת המודעות למוסד.
"לכל חינוך יש מטרה, והמטרה הזו אינה רק להעביר ידע, אלא להעניק לתלמידים את הכלים והמיומנויות לחשוב באופן ביקורתי, ליצור פתרונות ולהתמודד עם אתגרי החיים. כשאנו מלמדים, אנו לא רק משפיעים על ההווה – אנו בונים את העתיד."