10 טיפים מעולים לשיווק ופרסום בתי ספר

אסטרטגיות שיווק אפקטיביות הן מצרך חיוני לבתי ספר, ומטרתן להתחבר לקהל היעד (הורים ותלמידים) ולהתבלט בעידן הדיגיטלי של היום.

אימוץ ושימוש ברעיונות חדשניים לשיווק הדיגיטלי יכול לעשות הבדל משמעותי בקידום מוסדות חינוך. אסטרטגיות שיווק דיגיטלי, מתוכננות היטב, עשויות להגדיל את מספר התלמידים הנרשמים, לשפר את המוניטין של בית הספר ולהגביר את הנראות ברשת האינטרנט.

תלמידים בכתה יושבים בשולחנות וצופים במסך מחשב

להלן סקירה של 10 אסטרטגיות פרסום דיגיטלי דינמיות, שבית הספר שלכם יכול להשתמש בהן:

1. קמפיינים אטרקטיבים ברשתות החברתיות

נצלו את הכוח השיווק במדיה החברתית, על ידי שימוש בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וטיקטוק כדי להציג את הישגי בית הספר שלכם, אירועים ועוד. התחברו לקהל שלכם באמצעות יצירת תוכן ויזואלי מרתק, עדכונים בזמן אמת ופוסטים אינטראקטיביים ואטרקטיביים.

2. יצירת ניוזלטר

ניוזלטרים הם דרך מצוינת להגיע להורים ולשמור אותם מעודכנים בחדשות ובנבכי ההתרחשויות בבית הספר שלכם. השתמשו בשיווק במייל כדי לשלוח להורי התלמידים את הניוזלטר, והוסיפו כפתורי שיתוף במדיה החברתית כדי לעודד את הקוראים לשתף אותו בחשבונות שלהם.

3. סיורים וירטואליים בבית הספר

הציעו סיורים וירטואליים, מרתקים המספקים מבט מעמיק על מתקני המוסד החינוכי שלכם, כיתות הלימוד ומרחבי הפנאי. אסטרטגיית שיווק דיגיטלית זו עוזרת לבתי ספר להגיע לתלמידים והורים פוטנציאליים, כדי שיוכלו לחוות את הסביבה הבית-ספרית, מבלי הצורך והטורח להגיע עד לכותלי המוסד עצמו.

4. כתיבת בלוג חינוכי

התחילו לכתוב בלוג בית ספרי, המתמקד במגמות חינוכיות, טיפים להורות וסיפורי הצלחה של תלמידים. רצוי לכתוב אותו באתר האינטרנט של בית הספר. הבלוג יציב את בית הספר שלכם כמוביל מחשבה ומקור מידע בתחום החינוך. בנוסף, פרסום תכנים חדשים לעתים קרובות מסייע לקידום אורגני של אתר בית הספר במנועי החיפוש.

5. שיווק במייל עם התאמה אישית

שלחו מיילים מותאמים לרשימות נפרדות של תלמידים והורים פוטנציאליים. שליחת מיילים מותאמים לקהלים נפרדים, והתאמת התכנים לחתכי הגיל, יכולה לשמור את התלמידים וההורים מעורבים. הדגישו את החדשות של בית הספר שלכם, תלמידים ואירועים עתידיים כדי לשמור אותם מעודכנים ומעורבים.

6. שיפור המוניטין האינטרנטי של בית הספר

ביקורות והמלצות יכולות להיות כלי רב עוצמה לבתי ספר המעוניינים לשפר את הרישום אליהם. ישנם אתרי ביקורות רבים באינטרנט, אך החשוב ביותר הוא הפרופיל שלכם ב-Google My Business.

בנוסף, ישנם אמצעי מדיה כמו פייסבוק, שניתן להעלות בהם תכנים מעניינים ורלוונטים וכן לעקוב אחר תגובות ההורים, הבוגרים והצוות אומרים על בית הספר שלכם. בקשה ישירה מהורים לכתוב ביקורות אוהדות יכולה להיות רעיון מצויין שישפר את המוניטין שלכם ללא עלות.

7. שיתוף סיפורי בוגרים

שיתוף סיפורי ההצלחה של הבוגרים שלכם יכול להציג את ההשפעה של בית הספר שלכם על חייהם של התלמידים. המלצות והישגים של בוגרים יכולים לעורר השראה בתלמידים פוטנציאליים לבחור במוסד שלכם.

שקלו ליצור באתר בית הספר דף ספציפי שיתמקד בבוגרים ובקשו מהם לשלוח את הסיפורים שלהם, בין אם כטקסט ויותר טוב בסרטון. תוכלו לבקש מצוות המורים שלכם לאסוף רשימת שמות שיכולים להיות בוגרים ממליצים, ולשלוח להם מייל ישירות.

8. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)

הקפידו להעשיר את אתר בית הספר שלכם בטקסט הכולל מילות מפתח רלוונטיות (לא להגזים!) ותוכן אינפורמטיבי ומקורי (גוגל לא אוהב תוכן מועתק). טקסטים הכתובים באופן ייחודי ומרתק, ימשכו גולשים לאתר, יגרמו להם להישאר באתר זמן רב יותר ולכן גם יגבירו את הנראות של האתר במנועי החיפוש, מה שיקל על תלמידים והורים פוטנציאליים למצוא אתכם.

כמובן שאם רוצים לשכלל ולשפר את הדירוג בגוגל עוד יותר יהיה צורך באיש מקצוע, בתחום הקידום האורגני, שידאג גם לשפר את המהירות, ולבצע פעולות חשובות נוספות. מכל מקום, חשוב שאתם תבצעו לכל הפחות את הפעולות הבסיסיות שמנינו כדי לשפר את אסטרטגיית הפרסום שלכם.

9. קמפיינים פרסומיים מקוונים

פנו לאנשי מקצוע בתחום השיווק הדיגיטלי, לצורך הכנה וניהול קמפיינים ממומנים וממוקדים, בפלטפורמות כמו Google Ads ומדיה חברתית, כמו פייסבוק – אינסטגרם ו-YouTube.

מודעות ממומנות אלו יכולות להניע תנועה לאתר שלכם ולהגביר משמעותית את הפניות מתלמידים והורים המעוניינים להרשם לבית ספרכם. מודעות וידאו יכולות לבדלאת המוסד שלכם ממוסדות אחרים, להציג את בית הספר, המתקנים והפעילות ההעשרתית בצורה אטרקטיבית. תוכלו לשלב חברי צוות וסגל.

10. תוכן שנוצר על ידי תלמידים

תוכן מקורי שנוצר על ידי תלמידים, יכול לעזור לתלמידים והורים פוטנציאליים להבין את ההווי החינוכי והתרבותי של בית הספר. מומלץ מאוד לעודד תלמידים חיוביים ליצור ולשתף תוכן כמו בלוגים, המלצות ופוסטים במדיה החברתית המתארים את חיי היום-יום בבית הספר. תוכן אותנטי זה יכול להתאים לתלמידים והורים פוטנציאליים המחפשים תובנות אמיתיות על המוסד.

לסיכום

קמפיינים שיווקיים מקוונים עוזרים להרחיב את המעורבות של תלמידים, הורים, חברי קהילה, מורים, וצוות בית הספר. ערוצי שיווק דיגיטליים כמו מדיה חברתית, שיווק במייל ואתר בית הספר שלכ,ם יכולים לשפר את הנוכחות והנראות שלכם באינטרנט.

בין אם אתם מעוניינים להגביר את ההרשמה לבית ספר ציבורי, פרטי או מקצועי, רעיונות אלו יעזרו לכם להתחבר עם הקהל שלכם. השימוש במאמצי שיווק דיגיטליים יעזור לבית הספר שלכם להשיג יתרון בהשוואה לבתי ספר אחרים.

מדרגות היא סוכנות שיווק דיגיטלי, הפועלת בנישת החינוך ב-12 השנים האחרונות. העבודה איתנו תאפשר לבית הספר שלכם להגיע לקהלים נוספים, ולהגדיל את מספר הנרשמים.