לוגו מדרגות

5 טעויות נפוצות בשיווק בתי ספר

כיצד להימנע מטעויות ומה ניתן לעשות כדי לשווק את ביה"ס באופן אפקטיבי

ניהול, חינוך ושיווק

ניהול בית ספר הוא משימה מורכבת הדורשת ידע בניהול, חינוך, וגם – שיווק. מנהלים רבים מתמקדים במצוינות חינוכית אך מזניחים את הפן השיווקי, מה שפוגע ברישום תלמידים חדשים ומונע צמיחה של בית הספר. יתר על כן, ישנן תפיסות וטעויות שיווקיות נפוצות בהן נתקלנו לעתים קרובות במהלך עבודתנו בשיווק בתי ספר, שניתן וחשוב להימנע מהן.

להלן 5 הטעויות הנפוצות ביותר:

1. הסתמכות מוחלטת על “שיווק מפה לאוזן”

אין ספק ששיווק “מפה לאוזן” הוא הכלי היעיל והאפקטיבי ביותר לגיוס תלמידים. עם זאת, לרוב לא ניתן להסתמך עליו באופן מוחלט. התפיסה ש”המוניטין שלנו מדבר בעד עצמו”, לא תמיד מספיקה. בייחוד כאשר יש מתחרים חזקים נוספים בסביבה הקרובה. חשוב להיערך מראש ולבנות אסטרטגייה שיווקית ברורה, הכוללת בידול מהמתחרים, נוכחות דיגיטלית מתמדת, פעילות ברשתות החברתיות, ושימוש בקמפיינים ממומנים שיציגו את הפעילות החינוכית.

2. אי שימוש בקמפיין ממומן

אחת הטעויות הגדולות היא ההימנעות משימוש בקמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות. מנהלים חוששים שזה יקר מדי, לא אפקטיבי ובונים על שיווק אורגני בלבד. בפועל, לרוב זה לא מספיק ולא מאפשר להגיע לקהלים חדשים, שלא מכירים את ביה”ס, כפי שמאפשר השימוש בקמפיין ממומן.

3. מסרים שיווקיים מעורפלים ולא אחידים

אם המסר לא ברור – ההורים לא יבינו למה לבחור דווקא בבית הספר שלכם. שימוש במסרים כלליים ולא מחייבים כמו “חינוך איכותי” אינם מספיקים. מומלץ להתמקד בנתונים מדידים ובערכים הייחודיים של בית הספר. למשל שיטות לימוד ייחודיות, תכניות מצטיינים, אקלים חברתי יוצא דופן, או כל יתרון שייתן לכם בידול.

4. אתר ו/או דף פייסבוק מוזנח ולא מעודכן

אתר ו/או דף פייסבוק מעודכן ופעיל הוא כרטיס הביקור הדיגיטלי של בית הספר. הזנחה של הפלטפורמות החיוניות הללו משדרת חוסר פעילות והשקעה של בית הספר. מנהלים רבים אינם מודעים לעובדה שרוב ההורים בודקים את הנראות של ביה”ס ברשת לפני שהם פונים לבית הספר.

גם אם אתם עושים דברים נפלאים, מבחינת תכנים חינוכיים ופעילויות העשרה, ברגע שכל הדברים הטובים האלה לא מוזכרים בפוסטים ובתמונות בדף פייסבוק ו/או באתר – אף אחד לא מודע להם וחבל.

5. חוסר תכנון אסטרטגי

שיווק בית ספר אינו קסם אלא תהליך שנבנה באופן מחושב ובהתמדה לאורך זמן. מנהלים רבים מתעוררים מאוחר מדי, סמוך או לאחר מועד ההרשמה, ומפעילים לחץ מוגבר שלא מוביל לתוצאות טובות.
הפתרון הוא לתכנן את האסטרטגיה השיווקית מראש ובאופן מושכל ונינוח, להגדיר יעדים ולנהל את הקמפיינים לאורך השנה.

ב”מדרגות” אנו מסייעים למוסדות חינוך לבנות תכניות אפקטיביות ארוכות טווח, מה שמוריד לחץ, מוזיל עלויות ומגדיל משמעותית את האפקטיביות של השיווק הדיגיטלי.

לסיכום, השקעה בשיווק מקצועי ואיכותי לבתי ספר הוא תהליך ארוך טווח ומדויק, היכול לשפר דרמטית את מספר התלמידים הנרשמים לבית הספר. חשוב לזכור ששיווק איכותי הוא השקעה, לא הוצאה.

אם אתם מעוניינים להעלות את מספר הנרשמים לביה”ס, נשמח לשמוע מכם.

ניתן לפנות אלינו בטופס הבא:

לקוחות ממליצים

אני מנהל מוסדות חינוך מזה 25 שנה. הגעתי לאיציק לאחר שעבדתי עם מספר חברות פרסום אחרות, ואני שמח על כך. יכולותיו והבנתו בתחום הדיגיטל, הובילו לקפיצת מדרגה מבחינת מספר הנרשמים לכפר. אנו עובדים עמו בהצלחה יותר מ- 10 שנים, והוא תמיד היה קשוב לצרכינו ועשה מעל ומעבר.
ד"ר חזי יוסף
מנהל כפר הנוער כנות
הגעתי לאיציק בשנת 2012,. המיזם החינוכי-עסקי שלי היה אז בחיתוליו ונזקקתי למומחה בשיווק דיגיטלי. התוצאה הייתה עבודה משותפת, בת 12 שנה, שהניבה הישגים פנטסטיים. למעשה כל העבודה שלי היום מבוססת על העבודה שאיציק עשה ועושה. בלעדיו לא הייתי במקום שבו אני נמצא היום כלכלית.
אורי מלמד
מנכ"ל 3Walls - חדרי למידה אימרסיביים

"לכל חינוך יש מטרה, והמטרה הזו אינה רק להעביר ידע, אלא להעניק לתלמידים את הכלים והמיומנויות לחשוב באופן ביקורתי, ליצור פתרונות ולהתמודד עם אתגרי החיים. כשאנו מלמדים, אנו לא רק משפיעים על ההווה – אנו בונים את העתיד."

פרופ' ג'ון דיואי

פילוסוף, פסיכולוג, ואיש חינוך אמריקאי

Scroll to Top
Skip to content