לוגו מדרגות

בית הספר חוט השני מודיעין

יסודי ממלכתי כיתות א-ה

בי"ס חוט השני

בית הספר היסודי חוט השני שבשכונת השבטים בעיר מודיעין-מכבים-רעות פועל משנת 2005. מאז הקמתו הוא חרת על דגלו יצירת סביבה חינוכית המשלבת למידה עדכנית ומיומנויות תקשורת אנושית חמה.

החזון “בין חדשני לבין אישי” מוביל את העשייה היומיומית: טיפוח קרבה, שיתוף ורגש (קש״ר) במקביל להטמעת כלים טכנולוגיים.

חזון פדגוגי

ההבטחה החינוכית של חוט השני גורסת כי בית הספר משמש כ“רשת תקשורת חברתית” המקדמת שיח חיובי, אמפתיה וביטוי עצמי. הלמידה הרגשית-חברתית (SEL) שזורה בכל מעגלי החיים.

התלמידים מתרגלים הקשבה פעילה, דיאלוג מכבד וחשיבה ביקורתית גם במרחב הדיגיטלי. צוות ההוראה רואה בסקרנות מנוע מרכזי ומכוון את הילדים להתבוננות מושכלת בעולם משתנה.

מבנה ארגוני וצוות חינוכי

בראש המוסד עומדת המנהלת אילנה רחמילביץ’, ולצדה סגן המנהלת איתי חן, יועצת בית הספר יעל רוזנברג-כהן ומערך ריכוזים בתחומי שפה, מתמטיקה, אנגלית, צרכים מיוחדים, בטיחות, טיולים, תרבות, תקשוב ועוד.

מחנכות הכיתות פועלות בשתי חטיבות-משנה (א’-ב’ וד’-ו’), ומורות מקצועיות מובילות את ההוראה באנגלית, מתמטיקה, מדעים, חינוך גופני, אמנות ותחומי שילוב. מערך טיפולי עשיר – פסיכולוג, מרפאה בעיסוק, מטפלת באומנות ומנתחת התנהגות – תומך בלמידה ובהתפתחות הרגשית של כל תלמיד ותלמידה.

נתונים וסטטיסטיקה

בשנת הלימודים תשפ״ג (2023) פועל בית הספר חוט השני במחוז ירושלים, ברשות מודיעין-מכבים-רעות, כמוסד ממלכתי רשמי במגזר היהודי, המלמד כיתות א׳-ו׳ בלבד במסגרת רפורמת ״אופק חדש״.

סגל ההוראה מונה 26 מורות, 42% מהן בעלות תואר שני ומעלה, עם חציון ותק של 16.5 שנים. במוסד לומדים 301 תלמידים – 178 בנים ו-123 בנות. בית הספר מנוהל בידי אילנה רחמילביץ׳ ושוכן ברחוב שני 80 במודיעין-מכבים-רעות.

תהליכי הערכה ולמידה

מערכת ההערכה של חוט השני מבוססת על ערכים מנחים כגון עבודת צוות, התמדה, יוזמה וגמישות מחשבתית. בקריטריונים המפורטים בנוהל ההערכה נמדדת נראות הכישורים במצבי למידה מגוונים והופקו פעולות מעשיות המקדמות אותם: הקשבה, הזמנת חברים, שיתוף פעולה והתמודדות עם אתגרים.

כך נוצרת מדידה הוליסטית השמה דגש על רמת השליטה של כל תלמיד בהתנהגויות הרצויות, במקום להסתפק בציונים מספריים בלבד.

פעילויות העשרתיות ופרויקטים ייחודיים

מרכזי תקשורת – רצועת רוחב שבועית שבה התלמידים מתנסים בשלושה קורסים ספרליים:
• קורס תקשורת בין-אישית: הקשבה פעילה, עבודת צוות וחשיבה חיובית.
• קורס כלים דיגיטליים: מצגות, מסמכים, דיאגרמות, סרטונים ועוד – לבניית זהות דיגיטלית אחראית.
• קורס עולם המדיה: דיבייטים, קריאה ביקורתית, עיתונות, פרסום, רדיו ופודקאסט.

מפגשי דש״א – “דרך שנתית אישית” שבה כל תלמיד יוצא למסע מונחה עם מחנכת הכיתה, מגדיר מטרות אישיות, מזהה כוחות פנימיים ומפתח למידה עצמאית.

“קשר לקשר” – מערך חונכויות רחב בין שכבות הגיל במתמטיקה, אנגלית, מדעים, זה״ב וספרייה, המחזק אחריות חברתית ומעמיק קשרים בין-דוריים.

“חוטים מקשרים” – מפגשי “בוקר קשר” ו“סוגרים בקשר” המוקדשים ללמידה רגשית-חברתית וליוזמות תלמידים.

פרויקט קהילתי – כיתה ג׳2 מאמצת את גבעת ברפיליה, ובכך מעודדת מעורבות סביבתית וחיבור למשאבי הטבע בעיר.

צהרון ושירותים משלימים

לשנת הלימודים תשפ״ו מתוכנן צהרון בית-ספרי; הפעלתו מותנית במינימום 25 נרשמים, ובמקרה של מיעוט נרשמים יוקם צהרון משותף לשכבות גיל שונות במתחם בית הספר.

פרטי יצירת קשר

כתובת: רחוב שני 80, מודיעין-מכבים-רעות
טלפון: 08-9718309
דוא״ל: rm******@gm***.com

זה המוסד שלכם? ניתן לעדכן פרטים ולהוסיף תמונות לדף - ללא תשלום.

תוכל/י לפנות אלינו בטופס הבא ונשמח לעזור:

לקוחות ממליצים

אני מנהל מוסדות חינוך מזה 25 שנה. הגעתי לאיציק לאחר שעבדתי עם מספר חברות פרסום אחרות, ואני שמח על כך. יכולותיו והבנתו בתחום הדיגיטל, הובילו לקפיצת מדרגה מבחינת מספר הנרשמים לכפר. אנו עובדים עמו בהצלחה יותר מ- 10 שנים, והוא תמיד היה קשוב לצרכינו ועשה מעל ומעבר.
ד"ר חזי יוסף
מנהל כפר הנוער כנות
הגעתי לאיציק בשנת 2012,. המיזם החינוכי-עסקי שלי היה אז בחיתוליו ונזקקתי למומחה בשיווק דיגיטלי. התוצאה הייתה עבודה משותפת, בת 12 שנה, שהניבה הישגים פנטסטיים. למעשה כל העבודה שלי היום מבוססת על העבודה שאיציק עשה ועושה. בלעדיו לא הייתי במקום שבו אני נמצא היום כלכלית.
אורי מלמד
מנכ"ל 3Walls - חדרי למידה אימרסיביים

"לכל חינוך יש מטרה, והמטרה הזו אינה רק להעביר ידע, אלא להעניק לתלמידים את הכלים והמיומנויות לחשוב באופן ביקורתי, ליצור פתרונות ולהתמודד עם אתגרי החיים. כשאנו מלמדים, אנו לא רק משפיעים על ההווה – אנו בונים את העתיד."

פרופ' ג'ון דיואי

פילוסוף, פסיכולוג, ואיש חינוך אמריקאי

Scroll to Top
Skip to content